کرم‌ها به جان چنارهای بجنورد افتادند
کد خبر: 3624733
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

کرم‌ها به جان چنارهای بجنورد افتادند

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد از ضعیف شدن درخت‌های چنار و زبان گنجشک سطح شهر بجنورد خبر داد و گفت: این ضعف موجب شده تا کرم‌ها به جان این درختان بیفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، سیدحسین نقیب، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد ، در جلسه علنی شورای شهر افزود: ایجاد جوی و جدول ها بدون حضور کارشناسان فضای سبز در کنار این درختان یکی از علل بروز این مشکل است.
وی خشک شدن آب چاه صدر آباد را از علل دیگر بروز این مشکل بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دبی آب این چاه به کمتر از یک اینچ رسیده است و از سوی دیگر چاه موجود در میدان فردوسی و کارگر کم آب شده و پاسخ گو نیست.
نقیب اظهار کرد: به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به این درختان باید میزان آبی که از پای درخت ها عبور می کند کم باشد اما مدت زمان جاری بودن آن طولانی باشد.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب نیز در محل میدان خرمشهر یک چاه دارد اما به علت اینکه شهرداری به این شرکت بدهکار است اجازه استفاده از این چاه را نمی دهد.
به گفته وی شهرداری بجنورد به شرکت آب و فاضلاب 160 میلیون تومان بدهکار است.
نقیب در ادامه به زلزله زدگان گلستان شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: چهار هزار پرونده در منطقه گلستان شهر بجنورد برای بهسازی و بازسازی منازل زلزله زده تشکیل شد اما بعد از گذشت 70 روز بیمه آرمان فقط 700 پرونده را بررسی و مبالغ خسارت را پرداخت کرده است که آن معادل یک پنجم تا یک ششم مبلغی بوده که باید پرداخت می کرد.
وی با طرح این سوال که هنوز باید چه مدت زمان دیگری بگذرد تا مبالغ خسارت وارد شده از سوی بیمه پرداخت شود؟ افزود: با این وضعیت در صورت بروز زلزله سه یا چهار ریشتری دادن تلفات امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس کمیسیون عمران و ترافیک بجنورد ادامه داد: بیمه آرمان باید برای 700 پرونده تشکیل شده مبلغ 900 میلیون تومان را پرداخت کند یعنی میزان خسارت در هر واحد حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 برآورد می شود اما مسئولان این بیمه رقم 700 تا 800 هزار تومان را ارائه داده اند.
حسین پیلتن رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه این جلسه درباره قنات صدر آباد اظهار کرد: کم آب شدن این قنات به علت سهل انگاری کارکنان فضای سبز شهرداری بوده است چراکه کشاورزان به منظور برداشت غیر مجاز آب پمپ در داخل جاه قرار داده بودند و این پمپ ها به دستور دادستانی از چاه بیرون کشیده شد.
وی بیان کرد: از سوی دیگر در داخل یکی از چاه ها خاک ریخته بودند تا آب به بیرون برای استفاده غیر مجاز، سرازیر شود.
پیلتن نسبت به بدهی های شهرداری و شرکت اب و فاضلاب نیز گفت: میزان بدهی شرکت اب و فاضلاب به علت حفاری به شهرداری 10 برابر چیزی است که شهرداری باید به این شرکت پرداخت کند.
captcha