اعزام کاروان زائران حرم رضوی از البرز
کد خبر: 3624808
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

اعزام کاروان زائران حرم رضوی از البرز

به مناسبت دهه کرامت کاروان بزرگ حرم رضوی، هشتم مرداد با مشایعت امام جمعه کرج و خادمان حرم رضوی عازم مشهد مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از البرز، عباس قاضی‌خانی، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، هشتم مرداد در این مراسم اظهارکرد: در این کاروان بیش از یکهزار نفر حضور دارند که با 25 دستگاه اتوبوس به سمت شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی حرکت کردند.
 وی افزود: این کاروان امشب به نیشابور می‌رسد و فردا صبح از قدمگاه نیشابور به مدت سه روز به سمت مشهد مقدس پیاده روی خواهند داشت که قبل از ظهر روز پنجشنبه با استقبال خادمین حرم مطهر وارد صحن مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته  500 نفر به صورت پیاده سواره از البرز عازم مشهد مقدس شدند، گفت: این زائران به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی هستند که ضمن تدارک برنامه‌های فرهنگی برای آنان در این مدت میهمان سفره حضرت رضا(ع) خواهند بود.
صدور حکم خادمیاری آزمایشی رضوی برای 160 نفر در البرز
قاضی‌خانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز گفت: شب گذشته نخستین همایش بزرگ خادمیاران رضوی البرز در سالن شهدای نژاد فلاح کرج با حضور بیش از یکهزار نفر از خادمیاران، مردم و مدیران استانی و خادمین آستان قدس رضوی برگزار شد.
وی افزود: 310 نفر از این خادمین در اردیبهشت ماه امسال پس از تکمیل پرونده آموزش را طی کردند و بیش از 160 نفر از آنان بعد از تکمیل پرونده احکام خادمیاری آزمایشی به مدت 6 ماه برای خدمت به محرومین در استان صادر شد که شب گذشته این احکام تقدیم آنان شد.
این مسئول ادامه داد: این خادمیاران در کانون‌های خادمیاری سامان‌دهی می‌شوند و بعد از پروسه 6 ماهه بعد از ارزیابی پرونده برای خدمت در آستان مقدس رضوی به مشهد مقدس ارسال می‌شود.
وی گفت: این افراد همزمان با خدمت در استان توفیق خدمت به عنوان کشیک حرم نصیب علاقه‌مندان به این امام همام خواهد شد و بعد از 12 سال توفیق خدمت مستمر یک قبر در کنار جوار حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به این خادمین اهدا خواهد شد.
قاضی‌خانی ابرازکرد: این خادمین به عنوان سفیران آستان مقدس رضوی به مدت سالیان متمادی خدمتگزار مردم محروم در تخصص‌ها و تحصیلات و جایگاه های مختلف خواهند شد.
وی افزود: این خادمیاران خدمت‌های مختلفی از جمله خدمت به زائران بار اولی و محروم و خدمت فرهنگی، خدمت آموزشی، خدمت جهادی، خدمت سلامت در گروه پزشکان، خدمت فرهنگی، خدمت در امور خانواده به عنوان مشاور و .... را اجرا می‌کنند.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز اضافه کرد: در این استان 3 نوع کانون خادمیاری راه اندازی می شود که زیر مجموعه یکی از آنان مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی بوده و نوع دیگر کانون‌ها، کانون‌های فرهنگی به عنوان کانون‌های محلی هستند.
وی ادامه داد: نوع سوم کانون‌ها، کانون‌های سازمانی تمام نهادها، ارگان ها و سازمان‌ها هستند که حرف تخصصی از جمله پزشکان، مهندسین، وکلا و ... در کانون‌های موضوعی یا تخصصی ساماندهی و به صورت مسئول کانون، سرکشیک، کشیک و خادمین در آن کانون‌ها نسبت به نیازهای محرومین برنامه‌ریزی و خدمتگزاری خواهد شد.
قاضی‌خانی گفت: بخشی از این کانون‌ها راه‌اندازی شده و فردا هم به عنوان نمونه در دهه کرامت بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع رجایی‌شهر کانون آن مسجد فعال می‌شود که به تدریج در تمام مراکز و شهرستان‌ها و روستاها این کانون‌ها فعال خواهد شد.
وی افزود: همچنین کانون خبرنگاران به عنوان خادمیار فعال می‌شود و فعالیت خبری این خبرنگاران در عرصه ی خبری آستان قدس و فعالیت‌های کانون‌ها به عنوان سابقه خادمیاری آنان ثبت می‌شود.
captcha