کمک به ازدواج ۳۰۴ جوان مددجوی کرمانشاهی
کد خبر: 3624820
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
با همکاری خیران صورت گرفت؛

کمک به ازدواج ۳۰۴ جوان مددجوی کرمانشاهی

گروه اجتماعی: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه از کمک خیران به ازدواج ۳۰۴ جوان مددجوی کرمانشاهی تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، کیومرث رحمتی‌پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اقدامات حمایتی این نهاد ایجاد بستر ازدواج آسان و پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان نیازمند است، گفت: پنج میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج در سه ماه نخست امسال به جوانان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه پرداخت شده است.
وی افزود: ۹۵۰ میلیون ریال از این کمک هزینه برای ازدواج جوانان نیازمند ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار استان و مابقی آن برای تسهیل در ازدواج ۲۴۸ جوان ساکن در مناطق برخوردارتر استان  تخصیص داده شده است.
رحمتی‌پور همچنین به چگونگی تأمین کمک هزینه‌‎های ازدواج جوانان نیازمند اشاره و تأکید کرد: ۷۹۰ میلیون ریال از میزان کمک هزینه‌های ازدواج پرداختی به مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه طی سه ماهه نخست امسال از محل کمک‌ها وصدقات مردمی و مابقی آن از محل اعتبارات امداد تأمین شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: ۳۰۴ جوان مددجوی کرمانشاهی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه با دریافت کمک هزینه ازدواج راهی خانه بخت شده‌اند.
وی عنوان کرد: سقف کمک هزینه خرید جهیزیه پرداختی به هر بانو و دختر مددجو ۲۰ میلیون ریال و هدیه ازدواج پسران ۱۰ میلیون ریالی بوده که امیدواریم سقف این میزان کمک هزینه به زودی افزایش پیدا کند.
رحمتی‌پور با یادآوری اینکه هم اکنون ۵۴۳ جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در انتظار دریافت کمک هزینه ازدواج برای آغاز زندگی مشترک هستند، ابراز امیدواری کرد: خیران ازدواج همچون گذشته با اعطای کمک‌های بی‌دریغ خود، این نهاد را برای تأمین هزینه‌های ازدواج جوانان پشت نوبت و در انتظار یاری کنند.
captcha