دیدار خدام رضوی با خانواده شهید احراری
کد خبر: 3625518
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

دیدار خدام رضوی با خانواده شهید احراری

گروه اجتماعی: خدام رضوی شب گذشته 9 مرداد در لحظات پایانی حضور خود در بخش درح با حضور در منزل خانواده شهید اسدالله احراری از نزدیک با خانواده این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، خدام حرم امام رضا(ع) در سومین روز حضور خود در استان خراسان جنوبی، شب گذشته ۹ مرداد را مهمان مردم خونگرم و ولایتمدار و مرزبان بخش درح شهرستان سربیشه بودند و با حضور در روستاهای درخت توت، گلوباغ، لانو و منطقه مرزی ماهیرود با بردن پرچم متبرک به حریم رضوی به این مناطق حال و هوای معنوی خاصی بخشیدند.

خدام رضوی شب گذشته در لحظات پایانی حضور خود در بخش درح با حضور در منزل خانواده شهید اسدالله احراری از نزدیک با خانواده این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام محمدرضا کوثری مبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از اجر شهادت نیست، گفت: خانواده شهدا الگو و هدایت کننده مسیر هستند که همه باید قدردان آنها باشیم.

وی گفت: اینکه امروز ما در این منطقه مرزی و در نزدیک کشور افغانستان در امنیت کامل زندگی می‌کنیم و راه می‌رویم، به برکت خون شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و مرزبان است.

وی اظهارکرد: همه باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی خانواده شهدا و رشادت ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس باشیم.

شهید اسدالله احراری فرزند حاج زهیر در هشتم شهریورماه ۱۳۴۲ در روستای درح از توابع شهرستان سربیشه به دنیا آمد و تحصیلات دوره ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیل به بیرجند آمد. پس از اتمام دوره راهنمایی در بیرجند به مشهد رفت تا در کنار خواهرش که ساکن این شهر بود، درسش را ادامه دهد.

شهید احراری فردی مومن و متعهد بود و با بسیج نیز همکاری داشت و آرزویش این بود که در خط امام باشد. او عاشق شهادت بود و به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کرد.

سرانجام در تاریخ نوزدهم بهمن ماه 1360 در منطقه تنگه چزابه از ناحیه گردن به بالا مورد اصابت آرپی جی قرارگرفت و به فیض عظمای شهادت رسید. پیکر پاک شهید در مشهد تشییع و در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

 

captcha