برگزاری مرحله استانی رشته‌های معارفی مسابقات قرآن در سه پایگاه خراسان رضوی
کد خبر: 3625596
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

برگزاری مرحله استانی رشته‌های معارفی مسابقات قرآن در سه پایگاه خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری آزمون مرحله استانی رشته‌های معارفی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در سه پایگاه استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی که امروز، 10 مردادماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: در مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی قرآن کریم، 3 هزار و 130 نفر متسابق به رقابت پرداختند که از این تعداد 121 نفر به مرحله استانی راه‌ یافتند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون مرحله استانی رشته‌های معارفی شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن در سه محور استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: به منظور تقویت متسابقان راه‌یافته به مرحله استانی نیز برگزاری کارگاه آموزشی در این سه محور در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: پایگاه مهدیه امام خامنه‌ای اداره کل در مشهد، مرکز قرآنی امامزاده شعیب(ع) سبزوار و بقعه متبرکه بی‌بی‌حسنیه(س) تربت حیدریه برای برگزاری این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است که متسابقان شهرستان‌های اطراف این سه محور با حضور در این پایگاه‌ها به رقابت خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: آزمون مرحله استانی رشته های معارفی همزمان با سراسر کشور پنجشنبه، 12 مردادماه ساعت 10 صبح در سه پایگاه استان برگزار می‌شود.
تشکیل 11 کمیته در راستای برگزاری مسابقات قرآن
ایزدی ابراز کرد: در راستای برگزاری مسابقات قرآنی 11 کمیته شامل کمیته افتتاحیه و مدعوین، اسکان و پذیرایی، تبلیغات و اطلاع رسانی، حراست، فرهنگی و فوق برنامه، پشتیبانی، کمیته فنی، بانوان، فن‌آوری، دبیرخانه و اختتامیه تشکیل شده است.
وی در خصوص سایر شرکت کنندگان در مرحله استانی بیان کرد: حائزان رتبه‌های اول کشوری سال گذشته رقابت های قرآنی همه دستگاه‌ها بدون شرکت در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می‌یابند.
معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در همین زمینه اظهار کرد: 13 نفر از افتخارآفرینان کشوری سال گذشته رقابت های قرآنی به صورت مستقیم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
تجلیل از حامد علیزاده در اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف
وی با بیان اینکه تجلیل از حامد علیزاده، نماینده خراسان رضوی و نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی نیز در مراسم اختتامیه این رقابت ها صورت می گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال مسابقات استانی به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، برای قرآنی کردن فضای استان در حاشیه برگزاری این رقابت ها، محافل انس با قرآن کریم در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی _ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان برپایی نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی را در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن از دیگر برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد.
captcha