مراسم پاسداشت مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی بافقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3625833
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

مراسم پاسداشت مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی بافقی برگزار می‌شود

گروه معارف: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه مراسم پاسداشت شیخ محمدتقی بافقی برگزار می‌شود، گفت: این مراسم سه شنبه شب بعد از نماز عشا آغاز شده و حجت‌الاسلام و المسلمین لاجوردی در مورد ابعاد مختلف شخصیتی و خدمات گسترده ایشان به مسجد مقدس جمکران سخنرانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم؛ به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، براهیم صدوقی اظهار کرد: ۱۲ مرداد ماه سالروز وفات مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی بافقی از علمای برجسته، مجاهد و مبارز دوره پهلوی اول و احیا کننده مسجد مقدس جمکران است که به این مناسبت مراسمی برای بزرگداشت این عالم وارسته و مجاهد در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه شیخ محمدتقی بافقی در مقام خادمی مسجد مقدس جمکران بوده‌اند، افزود: ایشان از حیث مقام خادمی و مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر در جایگاه ویژه‌ای قرار داشتند، بنابراین در مراسم بزرگداشت ایشان از مسئولین ستاد امربه‌معروف قم و نیز ستادهای دستگاه‌های اجرایی دعوت‌شده است.
صدوقی با تأکید بر اینکه مراسم بزرگداشت آیت الله بافقی سه شنبه ۱۰ مرداد ماه همزمان با مراسم دعای توسل برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم بعد از نماز جماعت مغرب و عشا از ساعت ۲۱:۱۵ در صحن جامع مهدوی آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام و المسلمین لاجوردی در مورد ابعاد مختلف شخصیتی و خدمات گسترده ایشان به مسجد مقدس جمکران سخنرانی خواهد کرد.
وی بابیان اینکه دعای توسل نیز با نوای گرم حاج مهدی سماواتی قرائت خواهد شد، ادامه داد: رویکرد معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تکریم و پاسداشت کسانی است که خدماتی را به این مکان مقدس عرضه داشته و در این قدم گاه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) زحمت‌کشیده‌اند.
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان عنوان کرد: تعدادی از خادمان مسجد مقدس جمکران نیز با غبارروبی از مزار ایشان در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) یاد و نام این عالم خستگی ناپذیر را گرامی می‌دارند.
captcha