نیاز جامعه امروز به مطالعه کتب دینی و مذهبی ضروری است
کد خبر: 3625868
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

نیاز جامعه امروز به مطالعه کتب دینی و مذهبی ضروری است

گروه فرهنگی: مسئول امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: نیاز جامعه امروز به مطالعه کتب دینی و مذهبی ضروری است و موجودی کتاب‌ها در گنجینه بیشتر مربوط به کتب دینی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، خلیل‌الله باقی‌زاده، مسئول امور کتابخانه‌های عمومی کوهبنان دیروز سه‌شنبه، 10 مرداد در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید کوهبنان گفت: نیاز جامعه امروز به مطالعه کتب دینی و مذهبی ضروری است و موجودی کتاب‌ها در گنجینه بیشتر مربوط به کتب دینی است و مراجعه کنندگان هم بیشتر از همین کتب بهره می‌برند.
وی افزود: بزرگانی داریم که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه دینی، کتب ارزشمندی را به رشته تحریر آورده‌اند که باید در معرفی این کتب تلاش شود.
باقی‌زاده بیان کرد: در زمینه نیم درصد با توافق شهرداری‌ها مقرر شد که هر ماه این مبلغ به حساب امور کتابخانه‌های شهرستان واریز شود تا امورات مربوطه بیشتر انجام شود، اما بهتر است برای انجام امور فرهنگی علاوه بر نیم درصد بودجه‌ای مجزا تخصیص داده شود.
وی خواستار رفع مشکلات مربوط کتابخانه عمومی کیانشهر و رسیدگی بیشتر به این مرکز فرهنگی شد در حالی که تاکنون 6 میلیون تومان صرف نصب سیستم دوربین امنیتی این مکان شده است.
باقی‌زاده اظهارکرد: ایجاد سازه برای استقرار روزنامه‌ها و مجلات در پارک‌های شهرستان به منظور پر کردن اوقات فراغت برای کسانی که به این فضاها مراجعه می‌کنند به ویژه پارک بانوان ضروری است.
محمدرضا مهدلو، فرماندار کوهبنان در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید کوهبنان گفت: توجه به کتب ارزشمندی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید مدنظر باشد.
وی افزود: هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت، هر چند شاهد پیشرفت علم و فناوری هستیم و بیشتر مردم از فضای مجازی بهره می‌برند، اما کتاب همچنان یک تاز میدان است و جایگاه خود را حفظ کرده است.
مهدلو تأکید کرد: شهرداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را در اختیار امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار دهند تا فعالیت‌ها مستمرتر شوند.
captcha