آغاز رقابت‌های بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در برخی استان‌ها
کد خبر: 3626253
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

آغاز رقابت‌های بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در برخی استان‌ها

گروه مسابقات: بخش معارفی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح امروز 12 مردادماه در حدود 10 استان کشور آغاز شده است و سایر استان‌ها نیز رقابت این مرحله را روز 19 مردادماه برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی،‌ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بخش معارف چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این بخش از مسابقات سراسری قرآنی در دو هفته متوالی و در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا به حال در مسابقات قرآن کریم کشور که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، یک رشته معارفی با عنوان رشته تفسیر داشتیم، افزود: براساس اعلامی که سال گذشته در استان گیلان صورت گرفت، مقرر شد دو رشته معارفی جدید با عنوان «حفظ موضوعی و معارف قرآنی کریم» و «حفظ و معارف احادیث» اضافه شود که این کار در چهلمین دوره صورت گرفته است.
حسینی تصریح کرد: بر همین اساس در مسابقات استانی که برگزار می‌شود شاهد برگزاری رقابت در سه رشته معارفی، تفسیر، حفظ و معارف موضوعی قرآن و حفظ و معارف احادیث هستیم که شرکت کنندگان در این سه رشته در تاریخ 12 مردادماه در مراکز استان‌ها رقابت استانی خود را برگزار می‌کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که اعلام شده بود دو تاریخ برای مسابقات معارفی مشخص کرده بودیم که این تاریخ‌ها 12 و 19 مردادماه بود. با توجه به شرایط و آمادگی استان‌ها شاهد برگزاری این مرحله در تعدادی از استان های کشور در تاریخ 12 مردادماه هستیم.
وی اظهار کرد: نوبت اول این مسابقات با حضور 1116 شرکت کننده روز پنجشنبه 12 مردادماه از ساعت 9 صبح در استان‌های تهران، قم، هرمزگان، یزد، خراسان رضوی، فارس، گیلان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار می شود. سایر استان‌ها نیز مسابقات این مرحله را در روز 19 مردادماه برگزار می‌کنند.
حسینی در ادامه به مواد آزمونی این مرحله از مسابقات اشاره و عنوان کرد: در مرحله استانی متسابقان شرکت‌کننده به سوالاتی از سوره‌های مبارکه یوسف، رعد و ابراهیم براساس تفسیر نمونه و المیزان پاسخ خواهند داد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: همچنین سوالات مسابقات به صورت متمرکز به مراکز استان‌ها ارسال شده است و نفرات برتر نیز بر اساس سهمیه‌بندی که برای استان‌ها تأمین شده است در مرحله کشوری که شهریورماه در ارومیه برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت.
حسینی همچنین در مورد زمان اعلام نتایج این بخش اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود تلاش خواهیم کرد تا پایان مردادماه نتایج این بخش اعلام و راه‌یافتگان به مرحله کشوری مشخص شوند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در مورد نزدیک بودن زمان پایان مسابقات مرحله استانی به مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن و تحت‌الشعاع قرار گرفتن این مرحله، گفت:‌ استان‌ها تا 20 مردادماه فرصت دارند تا مرحله استانی مسابقات را برگزار کنند، بنابر این ما حدود 20 روز زمان تا برگزاری مرحله کشوری مسابقات را داریم که زمان مناسبی است. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۱۵:۴۷
0
0
سلام. من نفر اول مرحله نخست مسابقات تفسیر شهر یزد بودم ولی علیرغم این که قول داده بودند در این مرحله بصورت پیامک اطلاع رسانی کنند هیچ خبری به بنده ندادند و بخاطر عدم اطلاع از مکان و زمان مسابقه از حضور در این مرحله باز ماندم. حتی در سایت اوقاف یزد هم چیزی درج نشد. این ها حق الناس است واقعا. در ضمن نام بنده در مرحله شهرستانی نیز در بخش موضوعی درج شده بود ولی هیچ تغییری در اسامی اعلام شده مشاهده نشد. متاسفانه در این مدت به تماس های تلفنی بنده نیز پاسخ درستی ندادند. از طرفی در همان مرحله شهرستان نیز تا صبح روز مسابقه از زمان و مکان اطلاعی نداشتم و مجبور شدم مراجعه حضوری داشته باشم و آنجا گفتند ببخشید مسابقه به تعویق افتاده است!! و دقت نمی کنند که متسابق برای شرکت در مسابقه برنامه ریری کرده است... تنها می توانم بگویم متاسفم.
captcha