فراخوان مقاله دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های خواهران
کد خبر: 3626321
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

فراخوان مقاله دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های خواهران

گروه حوزه‌های علمیه: دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران فراخوان خود را برای ارسال مقالات از سوی طلاب خواهر سراسر کشور آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران باید پیشتاز در دفاع از آموزه‌های قرآنی و تحقق آن در جامعه باشند گفت: جهت بهره‌مندی بیشتر طلاب از معارف قرآن و عترت، دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت همانند سال‌های گذشته اعلام فراخوان کرده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره پایان سال جاری برگزار خواهد شد عنوان کرد: این معاونت به منظور استفاده بهینه طلاب، دانش‌آموختگان و اساتید از ایام فراغت تابستان جهت مطالعه و بهره‌برداری، جدول تفصیلی بخش‌ها و رشته‌های جشنواره را اعلام و منابع مطالعاتی را در سایت معاونت فرهنگی _ تبلیغی بارگذاری کرده است.
معاون فرهنگی _ تبلیغی حوزه خواهران با بیان اینکه پوستر فراخوان، محورها و موضوعات  مقالات نیز در سایت معاونت فرهنگی بارگذاری خواهد شد ادامه داد: موضوعات مقاله‌نویسی در دو عرصه «سبک زندگی اسلامی در قرآن و روایات و سبک زندگی اقتصادی اسلام»پیش بینی شده است.
اسکندری عنوان کرد: تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح 2، سطح 3 و سطح 4 در حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعم از مدارس علمیه و جامعه الزهراء(س) شهر مقدس قم می‌توانند در تمامی بخش‌های جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: ثبت نام در بخش‌های مختلف جشنواره در سایت معاونت فرهنگی تا یکم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
اسکندری ادامه داد: سبک زندگی اسلامی در قرآن و روایات شامل محورها و موضوعاتی مانند چیستی سبک زندگی اسلامی؛ چرایی و کارآمدی های سبک زندگی اسلامی(تعالی بخشی، سعادتمندی، عزتمندی، تأثیرگذاری و...)؛ عرصه های سبک زندگی اسلامی است.
وی گفت: عوامل مؤثر در اصلاح سبک زندگی اسلامی  شامل؛ عوامل اعتقادی و دینی؛  عوامل فرهنگی؛ عوامل اقتصادی و عوامل تربیتی همچنین موانع دستیابی به سبک زندگی اسلامی و راهکارهای مقابله با آن از دیگر محورهای این فراخوان است. 
اسکندری بیان کرد: محور دوم این فراخوان؛ سبک زندگی اقتصادی اسلام است و شامل محورها و موضوعاتی مانند؛ سبک زندگی اقتصادی؛ سبک زندگی مصرفی؛ شاخصه‌ها و اولویت‌های اقتصادی در خانواده طلاب همچنین چگونگی الگوسازی و معرفی سبک زندگی اقتصادی است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران مراجعه کنند.
captcha