عزم جدی سازمان اوقاف برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن
کد خبر: 3626365
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
حسینی تاکید کرد:

عزم جدی سازمان اوقاف برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از عزم جدی این سازمان در جهت تحقق امر قرآنی رهبر انقلاب پیرامون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی دیشب 11 مرداد در مراسم آغاز به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده جمال(ع) قم، گفت: حفظ قرآن کریم زمینه انس پایدار با قرآن کریم را فراهم می‎کند.
وی افزود: یکی از ابعاد فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن نیز ناظر به این مساله است زیرا حفظ قرآن زمینه ساز انس دائمی مردم و به خصوص جوانان به قرآن کریم است.
حسینی اظهارکرد: حفظ قرآن کریم این فرصت را فراهم می کند که به شکل روزانه با قرآن کریم مانوس شود و این تلاوت دائمی باعث می شود که اندیشه و تفکر انسان نیز قرآنی شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: پس از دستور تاریخی رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ مجموعه هایی چون اوقاف با مراکزی چون حفظ مجازی و تربیت حافظان و مراکز شبانه روزی قرآن به دنبال تحقق این امر بوده‎اند.
وی گفت: از میان فعالیت‎های قرآنی هیچ فعالیتی چون مدارس شبانه روزی نتوانسته است به موفقیت در امر حفظ قرآن دست یابد؛ امروزه بیشترین حافظان قرآن در میان طلاب هستند ولی با این وجود مراکز تخصصی حفظ قرآن و مدارس تخصصی حفظ قرآن در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش شکل نگرفته اند.
حسینی اظهارکرد: در مدارس شبانه روزی افراد بدون اشتغال به هیچ برنامه دیگری به کار حفظ قرآن می پردازد؛ این مدرسه امروز به شکل آزمایشی در دوره تابستانی برگزار می شود و افرادی که در پایان بتوانند موفقیت خود را به اثبات برسانند به دوره اصلی راه پیدا می‎کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: در روستایی از شهر استهبان استان فارس سالانه 100 نفر از حافظان کل قرآن کریم در چهار مدرسه شبانه روزی تربیت می‎شوند.
captcha