برگزاری نشست «از مشروطه تا نهضت جنگل» همزمان با 14 مرداد
کد خبر: 3626487
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری نشست «از مشروطه تا نهضت جنگل» همزمان با 14 مرداد

گروه اجتماعی: حسنی گفت: همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، نشست هم اندیشی «از مشروطه تا نهضت جنگل» به همراه رونمایی از اسناد تاریخی مشروطه در رشت برگزار می شود.

علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به 14 مرداد، سالروز صدور فرمان مشروطیت، اظهار کرد: نشست هم اندیشی «از مشروطه تا نهضت جنگل» با حضور اساتید و مدیران شهری به همت این سازمان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نشست در تالار گفتمان ساختمان تاریخی شهرداری ساعت 10 روز شنبه، 14 مرداد برگزار می شود افزود: در این نشست سخنرانان مدعو به واکاوی نهضت مشروطه و پیامدهای آن و چگونگی به وقوع پیوستن نهضت جنگل می پردازند.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم آشنایی جوانان با تاریخ معاصر و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: برای محقق شدن این مهم لازم است شرایط و تهمیدات لازم از سوی مسئولان فراهم شود.

حسنی تصریح کرد: پس از برگزاری نشست هم اندیشی «از مشروطه تا نهضت جنگل» از نمایشگاه اسناد تاریخی مشروطه گیلان در خانه میرزا به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان رونمایی می شود و این نمایشگاه به مدت یک هفته از تاریخ 14 لغایت 19 مرداد برای بازدید علاقه مندان به تاریخ گیلان دایر است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه گرایش به اسطوره و قهرمانان تاریخی یکی از خصلت های دوران نوجوانی و جوانی است عنوان کرد: تبلیغ و معرفی شخصیتهای بومی باید در اولویت برنامه های فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

وی هدایت نسل جوان با شیوههای عقلانی و منطقی برای الگوگزینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مولفه هایی مانند روز آمد بودن و تدوین هوشیارانه برنامه های فرهنگی از نکاتی است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزشی شهرداری رشت در تدوین برنامه های خود بر روی آنها دقت ویژه دارد.

captcha