تأمین کامل امنیت حجاج ایرانی و حفظ حرمت آن‌ها مطالبه اول ایران است
کد خبر: 3626642
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

تأمین کامل امنیت حجاج ایرانی و حفظ حرمت آن‌ها مطالبه اول ایران است

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر گفت: با توجه به خیانت‌های سعودی‌ها در گذشته و ظلم و ستم‌هایی که تاکنون شده و افراد مظلومی که در حادثه منا به شهادت رسیده‌اند، امسال تامین کامل امنیت زائران ایرانی و رعایت حرمت و عزت‌مندی آن‌ها مطالبه اول ما است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، ظهر امروز، 13 مردادماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته به موضوع حج و اعزام حاجیان به خانه خدا اشاره کرد و افزود: با توجه به خیانت‌های سعودی‌ها در گذشته و ظلم و ستم‌هایی که تاکنون شده و افراد مظلومی که در حادثه منا به شهادت رسیده‌اند، امسال تامین کامل امنیت زائران ایرانی و رعایت حرمت و عزت‌مندی آن‌ها مطالبه اول ما است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه از کشوری که مدعی خادم‌الحرمین و متولی امور حج است به طور جد انتظار داریم که امنیت زائران و حاجیان ایرانی را فراهم کرده و حرمت و عزت شان حفظ شود، افزود: اگر کوچکترین بی حرمتی به زائران ایرانی شود، پاسخی سخت خواهند دید.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه فریضه حج در کشور عربستان به دست افراد نااهل افتاده است، گفت: اگر کسی که در اعمال حج شرکت می کند، نتواند در مقابل کسانی که به مسلمانان ظلم و بدی می کنند، حرفی بزند و محکوم کند، این حج فایده ای ندارد.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه در حج باید به سران کفر و از آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها که نسبت به مسلمانان ظلم می کنند، اعتراض و اظهار بیزاری و انزجار کرد، افزود: در اجتماع حج باید مشکلات مسلمانان گفته شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه مسلمانان بدترین و سیاه‌ترین روزها را به خاطر خیانت بسیاری از کشورهای به اصطلاح اسلامی تحمل می‌کنند، عنوان کرد: برای محقق شدن حج ابراهیمی باید خیانت‌هایی که به مسلمین می شود گفته شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب، ایشان به مسئولان دولت سه جهت گیری مهم را توصیه کردند.
وی مطالبات رهبری را همان مطالبات مردم دانست و افزود: ایشان در سخنان خود خواستار توجه به مشکلات مردم و مسائل اقتصادی شدند.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه جایگاه ولایت، جایگاه الهی است به طوری که مشروعیت نظام به تأیید ولایت بستگی دارد، عنوان کرد: رأی مردم با تنفیذ ولی که در حقیقت ولایت خدا، پیامبر و امام زمان(عج) را در غیبت امام دارد، مشروعیت پیدا می کند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ خواستار تعامل گسترده با دنیا شدند، گفت: دشمن از این ارتباط به دنبال اهداف دیگری است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار تعامل ارزشمند با حفظ ارزش ها هستند، بیان کرد: سال‌ها هست که در شرایط تحریم بودیم و با ما دشمنی کردند و دلیلی ندارد در برابر کشورهای اروپایی عجز نشان دهیم بلکه باید از موضع قدرت حرف بزنیم و جایگاه خود را معرفی کنیم.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه از نظر علمی و فناوری با وجود تمامی تحریم‌ها اما به حد بسیار خوبی رسیده‌ایم، پرتاب ماهواره سیمرغ را یکی از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی دانست.
وی گفت: وقتی چنین توانایی علمی داریم باید موضع ما در برابر سایر کشورها از موضع قدرت باشد و هیچ گاه نباید احساس کوچکی کنیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی، ایستادگی در برابر هرگونه سلطه طلبی و ظاهر شدن با قدرت و صلابت را از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: امروز در راس تمام کسانی که سلطه گر و متجاوز هستند، آمریکا قرار دارد.
captcha