تشریح عملکرد جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در جمع نمازگزاران جمعه
کد خبر: 3626690
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

تشریح عملکرد جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در جمع نمازگزاران جمعه

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد شاخص‌ترین فعالیت‌های این نهاد انقلابی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان، ظهر امروز 13 مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: جهاد دانشگاهی به تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مولود مبارک انقلاب است و جهاد دانشگاهی یک فرهنگ است که باید حفظ و تقویت شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: بر حسب مأموریت جهادی خود وظیفه داریم این نهاد انقلابی را با ارائه گزارش و کار و خدمت به مردم معرفی و سطح مطالبه گری از این مجموعه را افزایش دهیم.
خلیلی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و فناوری مأموریت داشته و در یک ساختار منسجم و با برنامه حرکت می‌کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به حوزه فرهنگی این نهاد انقلابی، ادامه داد: وظیفه ما در این حوزه کارهای فرهنگی نوبنیان، نوین و موردنیاز استان است.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته جهاد دانشگاهی حوزه فعالیت خود را به تمام دانشگاه‌های استان گسترش داده است، افزود: راه‌اندازی انتشارات جهاد دانشگاهی، برگزاری ششمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در استان با شرکت 46 تیم، اجرای طرح دانشجو معلم قرآن، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های تخصصی مجموعه آثار حضرت امام خمینی(ره) در تعدادی از دانشگاه‌های استان، اجرای طرح دیدار با فرزانگان دفاع مقدس، ایجاد کارگروه‌های فرهنگی، اجرای کرسی تلاوت و تدبر قرآن، ایستگاه تدبر در قرآن و طراحی کتیبه‌های آموزه‌های قرآنی، فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا و اجرای مسابقه جرعه‌های ناب اندیشه با محوریت مباحث طرح تقویت مبانی اعتقادی از شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان است.
وی با اشاره به حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان، ویژگی اصلی این حوزه را انجام کارهای موردنیاز جامعه و پرهیز از کارهای تکراری و مشابه در استان دانست.
خلیلی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم استان از دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی مراکز جهاد دانشگاهی در سامان، فارسان، شهرکرد و بروجن تجهیز و نوسازی شدند و دوره‌های آموزشی و تخصصی در 10 دپارتمان آموزشی ساماندهی شد.
وی با تأکید براینکه بیش از 100 دوره تخصصی اشتغال محور در استان اخذ و راه‌اندازی شد، تصریح کرد: استقبال مردم استان از دوره‌های آموزشی در سال 95 بیش از پنج هزار نفر بیشتر از سال 94 بود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان آموزش را زیربنای توسعه و پیشرفت خواند و گفت: در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه وجود نهادی مانند جهاد دانشگاهی در ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و کاربردی و اشتغال محور در کشور تکمیل کننده فرایند آموزشی است.
وی با بیان اینکه پژوهش‌های استان باید فناورانه، کاربردی، موردنیاز استان و با هدف رفع مشکلات صورت گیرند، افزود: جهاد دانشگاهی استان اکنون سه حوزۀ پژوهشی گردشگری، محیط زیست و جوش‌کاری را با پیوست فناوری اطلاعات فعال کرده است.
خلیلی با اشاره به حرکت دانش بینان جهاد دانشگاهی استان در حوزه پژوهش و فناوری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با استفاده از توان داخلی و تجربه جهاد دانشگاهی استان آمادگی دارد مطالعات مورد نیاز سرمایه‌گذاری خرد و کلان در استان را انجام دهد.
وی یکی از بنیان‌ها و شاخصه‌های اصلی پیشرفت و توسعه را ایده پردازی و نوآوری برشمرد و تصریح کرد: این ایده‌ها باید در یک مجموعه کارآفرینی‌های دانش‌بنیان (استارت آپ) مطرح و مدل‌های جدید کسب‌وکار معرفی گردد که در سال جاری نخستین استارت‌آپ گردشگری با کمک و مشارکت سازمان اشتغال و تجاری‌سازی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و برخی دستگاه‌های استانی مثل سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد. 
خلیلی برگزاری استارت آپ گردشگری و ایجاد مرکز تخصصی جوش را از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری استان خواند و عنوان کرد: امید است با استفاده از تلفیق تجربه و دانش، این دانش‌ها را به تمام استان و کشور انتقال دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح فاز اول ساختمان جهاد دانشگاهی استان در سال گذشته گفت: با حمایت‌های استانی و جهاد دانشگاهی کشور این ساختمان به بهره‌برداری رسید و در صورت تأمین اعتبار، تکمیل  فاز دوم آنکه حدود پنجاه درصد آن آماده شده، ادامه یابد.

captcha