جشن میلاد امام رضا(ع) در شهرهای مختلف پاکستان
کد خبر: 3626779
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

جشن میلاد امام رضا(ع) در شهرهای مختلف پاکستان

گروه بین‌الملل: همزمان با میلاد هشتمین اخبر تابناک آسمان امامت و ولایت، مراسم جشن و مولودی‌خوانی ویژه ولادت امام رضا(ع) در مساجد شهرهای مختلف پاکستان به‌ویژه ایالت «بلوچستان» این کشور در حال برگزاری است.

جشن میلاد امام رضا(ع) در شهرهای مختلف پاکستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، این جشن‌ها به صورت خودجوش و مردمی و به همت جوانان این کشور در حال برگزاری است.
شور و شادی عاشقان اهل‌ بیت(ع) همزمان با میلاد باسعادت امام ھشتم دوچندان شده و شهرهای بزرگ پاکستان همچون کراچی، لاهور، پیشاور و کویته از دو روز پیش شاهد جشن‌‌های شادی و مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) است و این جشن‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد.
کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایالت بلوچستان نیز در این جشن‌ها سهیم هستند و همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع)، مراسم جشن و پخش شیرینی و شکلات در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر این ایالت دایر است.
در این میان، کانون فرهنگی و مذهبی شهر کویته بلوچستان، سهم ویژه‌ای در برگزاری جشن‌های ویژه میلاد آن حضرت دارد و امسال نیز مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در ایام میلاد آن حضرت در مساجد و حسینیه‌های مختلف در حال برگزاری است. 
طبق گزارش ایکنا، مراسم جشن و سرور میلاد با سعادت امام رضا (ع)، از دو روز قبل در سراسر کشور و به ویژه در شهر کویته آغاز شده و تا روز دو شنبه ادامه خواهد داشت.
مراسم میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت محلی با تلاوت قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در حسینیه‌های مختلف کویته برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقات پرسش و پاسخ، برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و تلاوت قرآن کریم از جمله برنامه‌های این جشن‌ها محسوب می‌شود.
captcha