همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فاروج برگزار شد
کد خبر: 3627439
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فاروج برگزار شد

گروه معارف: درهمایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فاروج از 25 خادم، مسئول امامزاده و شورا و دهیار شهرستان قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان شمالی ،معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان فاروج، در آستان مقدس امامزاده آق باغ گفت: امامزادگان محل اجتماع نیروهای توحیدی و دینی وکمک به ضعفای اعتقادی و دینی و دانشگاه و درمانگاه معنوی است.
حجت الاسلام صفری افزود: ولایت پذیری وارادت ما به اهل بیت واولیای الهی و فرزندان و نوادگان معصومین و قرارگرفتن در کنار مرقد آنان، علم وآگاهی راافزایش می دهد و توسل به آنان انسان رااز فساد و تباهی نجات می دهد.   
وی با بیان اینکه از 168امامزاده، آرامگاه، مقبره و سادات جلیل القدر استان خراسان شمالی 16امامزاده متعلق به فاروج است، گفت: برای نشان دادن ارادت به خاندان اهل بیت (ع) باید در عمل، زمینه ایجاد فضای فرهنگی برای جوانان و حضور زائران را فراهم کنیم.
سعید علیپور رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فاروج نیز طرح جامع بقعه، 400متر مربع سنگ فرش، سیستم آبرسانی، سیستم صوت واخذ سند مالکیت و تثبیت مالکیت بقعه در اراضی مجاور را از اقدامات انجام شده در امامزاده آق باغ برشمرد و افزود: برای اجرای این اقدامات 50میلیون تومان هزینه شد که پنج میلیون تومان آن از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل کمک خیران و نذور امامزادگان تامین شد.
در پایان از 25 خادم، مسئول امامزاده و شورا و دهیار شهرستان قدردانی شد.
captcha