پایان مرمت قرآن خطی تاریخی مصر
کد خبر: 3627592
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

پایان مرمت قرآن خطی تاریخی مصر

گروه بین‌الملل: مرمت یکی از نادرترین قرآن‌های خطی جهان با نام «مصحف عثمان» در مصر بعد از 6 سال تلاش از سوی کارشناسان دارالکتب و اسناد ملی مصر به پایان سید.

پایان مرمت قرآن خطی تاریخی مصر/ رونمایی به زودی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از الوطن، احمد الشوکی، رئیس دارالکتب و اسناد ملی مصر در این باره گفت: مرمت مصحف عثمان که یکی از نادرترین نسخ مصحف در جهان به شمار می‌رود و یکی از چهار نسخه مصحف عثمان است که به دستور عثمان بن عفان(خلیفه سوم) برای ارسال به سرزمین‌های اسلامی بعد از وفات پیامبر(ص) کتابت شد، توسط دارالکتب به پایان رسیده است.
وی افزود: طی مراسم رونمایی که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، در ارتباط با این اقدام که با مشارکت انجمن «المکنز الاسلامی» طی 6 سال انجام شده است، توضیحاتی داده می‌شود.
الشوکی با بیان این که این مصحف بیش از 100 سال پیش از مسجد عمروبن عاص به دارالکتب انتقال داده شد و در این مرکز نگهداری می‌شد، گفت: به دلیل اینکه نمایش‌دادن این مصحف به تجهیزات خاصی نیاز داشت، در معرض دید قرار نگرفته بود.
وی همچنین افزود: پیشنهادهای مختلفی برای نمایش‌دادن این مصحف در نمایشگاه‌های سیار دارالکتب و دیگر موزه‌های مصر ارائه شده است.
الشوکی همچنین در پایان با اشاره به اتمام مرمت مصحف «سیده نفیسه» بعد از 6 ماه یادآور شد: این نسخه از قرآن نیز طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
captcha