آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران + عکس
کد خبر: 3627828
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران + عکس

گروه مسابقات: چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران صبح امروز 16 مردادماه با برگزاری مراسمی آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران صبح امروز، 16 مردادماه در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از علما و روحانیون برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، پیرامون ماموریت این سازمان در خصوص مسئله وقف به بیان صحبت‌هایی پرداخت و گفت:‌ بقاع متبرکه در زمینه فرهنگ، نیروی فرهنگی و کالای فرهنگی فعالیت می‌کند، البته این سال‌ها کالای فرهنگی که جز اعتقادات ما هستند از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. 
وی در ادامه در مورد چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران عنوان کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآنی از امروز در تهران آغاز می‌شود، در این مسابقات نزدیک به 200 شرکت‌کننده حضور دارند که از این بین بیش از 100 نفر در بخش آقایان و 80 نفر نیز در بخش بانوان حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه در استان تهران مسابقات در دو بخش دانش‌آموزان و بزرگسالان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف حفظ قرآن کریم، تلاوت تحقيق، تلاوت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود. البته از هنرهای قرآنی در مسابقات استفاده خواهیم کرد، همچنین از اصحاب هنر دعوت می‌کنیم تا زندگی قرآنی را در قالب هنرهای انیمیشن، فیلم، نقاشی، خوشنویسی و ... به نمایش بکشند.
مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تأکید بر اینکه هرکس در این راه خدمت کند، خدمت به بشریت و سعادت و انسانیت کرده است،‌ عنوان کرد: باید همه ما تلاش کنیم تا در این مسیر گام برداریم و گامی هر چند کوچک در توسعه فرهنگ قرآنی برداریم.
وی در پایان در مورد تربیت مربیان قرآنی نیز بیان کرد: سازمان اوقاف در بقاع متبرکه به تربیت مربی حفظ قرآن می‌پردازد، اما متاسفانه ما با کمبود مربی مواجه هستیم ما تعهد تربیت یک میلیون مربی حافظ قرآن به نظام کشور داریم و در حال حاضر طرح تربیت مربی در شهر قم شروع شده است و قرار است در تهران ادامه پیدا کند.
چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران بعد از مراسم افتتاحیه در بخش بانوان آغاز شد و تا روز جمعه 20 مردادماه در آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) برگزار می‌شود. 
مسابقات بخش بانوان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد و در ادامه نیز رقابت‌های بخش آقایان از صبح روز چهارشنبه 18 مردادماه آغاز می‌شود. 
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
captcha