«اصحاب رسانه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند»
کد خبر: 3627911
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
همزمان با روز خبرنگار؛

«اصحاب رسانه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند»

گروه سیاست و اقتصاد: «اصحاب رسانه کشور امروز، 17 مردادماه، همزمان با روز خبرنگار با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند»، این آرزویی است که حسرت تحقق آن در چنین روزی سال‌هاست بر دل اصحاب رسانه‌ مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، 17 مردادماه 1377 روزی است که باعث شد اصحاب خبر و رسانه نیز افتخار عنوان شهید را در صنف خود تجربه کنند، روزی که شهید محمود صارمی، همراه دیپلمات‌های کنسولگری جمهوری اسلامی غریب و بی‌گناه در زیرزمین کنسولگری ایران به شکلی فجیع و با بی‌رحمی تمام به‌ وسیله پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی توسط تروریست‌های طالبان به رگبار مسلسل بسته شد و به صف رهپویان قافله قلم‌داران شهید پیوست و از آن روز به بعد، همه ساله «روز خبرنگار» در تقویم جای خود را ثبت کرد.
این روز با خاطرات بسیاری برای خبرنگاران همراه است؛ از تبریک‌های پیامکی گرفته تا جلسات تقدیر، همه و همه این تقدیرها به حرمت خون شهید محمود صارمی است، او که سعی کرد تا آخرین قطره خون خود به رسالت خویش در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی جامه عمل بپوشاند.
قریب 20 سال از آن روز می‌گذرد و خبرنگاران وامدار محمود صارمی هستند و البته الگویی دارند از صبر و مقاومت در عرصه خبر. حال سال‌هاست 17 مرداد باعث شده تا خبرنگاران عرصه سختِ خبر کمی دیده شوند و تمام سختی‌های یک سال را در این روز فراموش کنند و به شیرینی‌ها و مسئولیت‌هایی که در این عرصه دارند، فکر کنند.
نگارنده قصد ندارد در این چند خط از سختی‌های کار خبر بگوید که واقعا سختی بسیار است و از گله‌ها و انتقاداتی بگوید که همیشه همراه خبرنگار و رسانه بوده و همواره خواهد بود؛ از همه این‌ها بگذریم. در این چند سال فعالیت، بارها با همکارانم در مطرح کردن یک سؤال و رسیدن به پاسخ آن عاجز بوده‌ایم و همواره بدون پاسخ مانده است.
اصحاب رسانه به دنبال دغدغه‌های مردم در همه صنوف و اقشار هستند و همواره به دنبال تحقق خواسته‌های آن‌ها بوده‌اند؛ شیرین‌ترین بخش کار خبری در همین است که مردم را در رسیدن به خواسته‌هایشان کمک کنی و نتیجه این خدمت را ببینی.
اما خبرنگاران در رسیدن به برخی خواسته‌های خود قشری مظلوم هستند، گویی این‌ها نیستند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات جامعه و دغدغه‌های مردم رفع شود و گاهی مردم را در رسیدن به آرزوهایشان نیز یاری می‌کنند.
در این بخش می‌خواهم از یک آرزوی خبرنگاران عرصه خبر سخن بگویم؛ آرزویی که بعید است خبرنگاری مهر تأیید بر آن نزند و آن آرزو چیزی نیست جز دیدار با رهبر معظم انقلاب.
در مناسبت‌های ملی و مذهبی، قشرهای مختلف با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند و اصحاب رسانه‌ سال‌هاست این دیدارها را از متن گرفته تا حاشیه به طور کامل پوشش خبری می‌دهند ولی خود از این اتفاق محروم بوده‌اند.
«اصحاب رسانه کشور امروز، 17 مردادماه، همزمان با روز خبرنگار با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند»، این آرزویی است که حسرت تحقق آن در چنین روزی سال‌هاست بر دل اصحاب رسانه‌ مانده است. اصحاب خبر این مرز و بوم می‌خواهند یک بار هم که شده از بیانات و توصیه‌های ولی امر مسلمین در راستای مسئولیت خطیر خود بهره‌مند شوند، آن‌ هم بدون واسطه و در دیداری مستقیم و صمیمی.
آن روز را که تصور می‌کنم در خاطرم تیتر همه رسانه‌ها را دیدار و حاشیه‌های آن‌ می‌بینم؛ روزی که اهل قلم، از زاویه نگاه خود به این دیدار بنگرند و خاطرات خود را از چنین روزی به نگارش درآورند.
آن روزم آرزوست ...

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک خبرنگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۲۳:۰۸
0
0
آخ دستت درد نکنه زدی به هدف همکار محترم.
یعنی اون روز میرسه؟ آخه چرا آقا یه دیدار باخبرنگارا نمیذارن؟ کاش ایشون این یادداشت و حسرت خبرنگاران رو ببینند...
آن روزم آرزوست
captcha