همایش آموزشی و توجیهی روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کد خبر: 3627978
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

همایش آموزشی و توجیهی روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین همایش آموزشی و توجیهی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون استاندار روز گذشته 16 مرداد ماه در سالن اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، مجید محنایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 16 مردادماه در دومین همایش آموزشی و توجیهی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال‌های زیادی است که در بدنه دولت کار می‌کنم و در این مدت دیده‌ام که روابط عمومی از یک مسئولیت کم ارزش در گذشته به مغز متفکر یک اداره و یا سازمان تبدیل شده است.
وی بیان کرد: شغل روابط عمومی قبلا یک شغل کم ارزش بود و کارش تنها دادن یک گزارش عملکرد بود اما امروزه به علت سرعت تکنولوژی و تغییر و تحولات روابط عمومی‌ها باید خود را با این شرایط وفق دهند که گاهی کمتر دیده شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید شرایط و امکانات مورد نیازی روابط عموم‌ها تامین شود اما گاهی یک نفر در روابط عمومی فعالیت می‌کند و حجم کار بسیار زیادی دارد و باید مشکلات زیادی را تحمل کند.
محنایی ابراز کرد: امروزه سرعت ارتباطات به اندازه‌ای هست که وقتی مسئولی در قلعه ریسی حرفی می‌زند رییس جمهور در تهران از ما پاسخ می‌خواهد و دستور پیگیری فوری می‌دهد بنابراین ارتباطات بسیار قوی است.
وی بیان کرد: روابط عمومی یک پل ارتباطی میان دولت، جامعه و مردم است و به نوعی یک ارتباط دو سویه را برقرار می‌کند جایگاه این قشر به اندازه‌ای مهم است که دولت فعلی مسئولیت روابط عمومی ریاست جمهوری را به معاونت ارتقا داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به در پیش بودن هفته دولت روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش مهمی در بیان عملکرد نظام و دست‌آوردهای آن داشته باشند علاوه بر اینکه یک روابط عمومی خبرنگار نیز هست.
محنایی ضمن تبریک روز خبرنگار، یادآور شد: خبرنگاران باید به رسالت واقعی خود عمل کنند یعنی فراجناحی عمل کنند و برای توسعه و ارتقای استان کار کنند، چراکه گاهی یک خبرنگار با یک خبرش کار بسیار بزرگی می‌کند.
وی اضافه کرد: مدیران روابط عمومی نیز باید رابطه خوبی با خبرنگاران داشته باشند، چراکه این قشر با کمترین درآمد و هزینه و بدون هیچ توقعی فعالیت می‌کنند.
همچنین، عیسی گرجی‌زاده، مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: امروزه هیچ صاحب نظری منکر آن نیست که تحولات جهانی به سرعت در حال وقوع است و تاثیر آنها نیز در زندگی همه ما مشهود است و قطعا در این تحولات روابط عمومی قوی بسیار مؤثر است.
وی عنوان کرد: در خانواده و جامعه و در بین مردم انسان‌های موفق همیشه کسانی بودند که از  روابط عمومی قوی برخوردا بودند بنابراین داشتن روابط عمومی قوی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و تعالی است.
گرجی‌زاده عنوان کرد: روابط عمومی‌ها با تعلق خاطری که به اداره و دستگاه محل کارشان دارند بایدبا دستگاه‌های برون مرزی نیز در ارتباط باشند یعنی تنها به اداره خودشان امتنا نکنند متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان ما وجود دارد همین است که گاهی ادارات همدیگر را نمی‌شناسند اما در اینجا روابط عمومی است که باید این تعامل را برقرار کند.
captcha