بخشی از طرح انطباق در بیمارستان‌ها مطابق مبانی اسلامی است/ عدم اجرا در بیمارستان‌های ایران
کد خبر: 3628176
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
شریفی مقدم:

بخشی از طرح انطباق در بیمارستان‌ها مطابق مبانی اسلامی است/ عدم اجرا در بیمارستان‌های ایران

گروه سلامت: قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به عدم اجرای طرح انطباق در بیمارستان‌های کشور گفت: نیاز به نسبت درست تعداد پرستاران زن و مرد در بیمارستان‌ها برای اجرای این طرح که مطابق با مبانی دینی است وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد شریفی مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در نشست خبری این سازمان که به مناسبت روز خبرنگار در این سازمان برگزار شد در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی نظر سازمان نظام پرستاری در رابطه اجرایی شدن بخشی طرح انطابق و اختصاص پرستار زن برای بیمار زن همچنین پرستار مرد برای مرد و تطابق آن با مبانی اسلامی اظهار کرد: این بخش از طرح انطباق بر اساس نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است که برای اجرایی شدن آن ما نیاز داریم تا نیروی کار را متناسب با آن اختصاص دهیم.

وی افزود: بر همین اساس باید در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ظرفیت 50 به 50 شود که عملا اینگونه نیست و وزارت بهداشت هم تمهیدی برای اینکار ندارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری یادآور شد: اجرایی نشدن طرح انطباق در بیمارستان‌های ایران در حالیست که در بیشتر کشورهای غربی این طرح اجرا شده است.

شریفی‌مقدم با اشاره به اهمیت جایگاه پرستاران در موضوع سلامت، افزود: آنها بیشترین خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند و بر روی سلامت جامعه تاثیر دارند. این سازمان در نظر دارد تا حقوق مردم در بخش سلامت رعایت شود .

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای تربیت دانشجوهای پرستاری و اعتراضات این سازمان پرداخت و عنوان کرد: تربیت پرستاری از آبان سال ۹۴ شروع شده که وزارت بهداشت یک آیین‌نامه‌ای را تدوین کرد که هر بیمارستان به نیاز خودش پرستار بگیرد .در منطقه آمایشی اصفهان کارگروهی تشکیل و توافق نامه‌ای تهیه و به امضای معاونت پرستاری و نظام پرستاری و کارگروه و در نهایت به تایید معاونت درمان وزارت بهداشت رسید و در سال ۹۵ ابلاغ شد.

این مدیر پرستاری افزود: تولیت آموزش که بر عهده دانشکده پرستاری بود به بیمارستان تغییر کرد و سازمان با مکاتبات سعی در حل مشکل کرد که متاسفانه این امر انجام نشد و تا هفتم مرداد جلسه سازمان با رییس جمهور و کمسیون بهداشت مجلس برگزار شد.

شریفی مقدم ادامه داد: قرار شده که توافق نامه اصفهان اجرایی شود و این موضوع برای سازمان پرستاری حیاتی بود و در نهایت در ۷ مرداد از طرف معاون اموزشی ۱۳ دانشگاه بتوانند به صورت جداگانه نیرو بگیرند و این امر سبب بیشتر شدن التهاب در بین پرستاران شد.


captcha