ریّان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3628414
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
مؤسسه برتر هفته/ 18

ریّان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآن و عترت ریّان تهران، از سال 1388 با همت جمعی از اساتید قرآنی و به منظور گسترش و بسط دو ثقل گرانبهای پیامبر اکرم(ص) در میان تمامی اقشار جامعه و سنین مختلف آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی چندین هفته گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، «جامعة‌القرآن الکریم»، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهدقرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است. در هفته گذشته، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
حال در نظر داریم در این هفته مؤسسه قرآن و عترت ریّان تهران، را به‌عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی کنیم.

مؤسسه ریّان تهران فعالیتش را از سال 1388 با همت جمعی از اساتید قرآنی و به منظور گسترش و بسط دو ثقل گرانبهای پیامبر اکرم(ص) به صورت همزمان چون کلام‌الله مجید و همچنین عترت در میان تمامی اقشار جامعه و سنین مختلف، در منطقه غرب تهران آغاز کرد.
این مؤسسه در راستای پرورش مربیان متخصص و متعهد در حوزه قرآن اقدام به برپایی دوره‌های تربیت مربی پیش‌دبستانی، تربیت مربی قرآن ابتدایی، تربیت مربی حفظ قرآن، تجوید و مفاهیم و همچنین آموزش جامعه عمومی قرآن ویژه عموم بانوان و آقایان علاقه‌مند در صورت دارا بودن شرایط عمومی خاص می‌کند.
در کنار آن نیز در ریّان دوره‌های آموزش عمومی قرآن در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و ... برگزار می‌شود.
همچنین برپایی دوره‌هایی چون حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی قرآن، تثبیت حفظ، قرائت از سطح 5 تا 12 شامل(تجوید، ترتیل‌خوانی، آمادگی صوت، نغمات، صوت و لحن پیشرفته، مفاهیم قرآن تکمیلی، آموزش معارف نهج‌البلاغه، مهدویت، آموزش مداحی، نحو عربی بزرگسال، تواشیح و همخوانی از جمله دوره‌های تخصصی است که در این مرکز ویژه بانوان و آقایان در مقطع بزرگسالان و نوجوانان برپا می‌شود.
مؤسسه ریّان، مرکزی غیرانتفاعی و عام‌المنفعه است که مجهز به مرکز مهد قرآن، پیش‌دبستانی و مدرسه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است. واحد گردشگری مؤسسه نیز در بخش زیارتی و سیاحتی اقدام به برپایی اردوهای یک روزه و بعضا چند روزه به شهرهای زیارتی و همچنین در بخش ساحتی نیز اقدام به اردوهای درون استانی و برون استانی می‌کند.
واحد پژوهش مؤسسه اگر چه از بخش‌های نوپای مرکز است اما دارای مجموعه‌ای از مقالات و پایان‌نامه‌ها در حوزه قرآنی و سایر حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی است. همچنین بخش چندرسانی که دارای تلاوت‌ها، تواشیح و ابتهال‌ها از برگزیده‌های خوش‌خوان قرآنی کشورمان است که آمده ارائه خدمت‌رسانی به قرآن‌دوستان و علاقه‌مندان این عرصه است.
یادآور می‌شود، شعبه مرکزی مؤسسه قرآن و عترت ریان در خیابان آزادی، بلوار استاد معین، خیابان طوس غربی، پلاك ۶۱۷ قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌‌توانند با شماره‌های ۶۶۰۱۵۵۰۰ – ۶۶۰۶۴۵۹۵ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
captcha