تلاوت در مزار اولین مبلغ قرآنی صدر اسلام + عکس و فیلم
کد خبر: 3628555
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

تلاوت در مزار اولین مبلغ قرآنی صدر اسلام + عکس و فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدهادی صلحجو، قاری و مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما، جهت تهیه مستند به سفر معنوی حج تمتع اعزام شده و مستندی از مصعب ابن عمیر تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدهادی صلحجو، قاری و مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما به سفر معنوی حج تمتع اعزام شده است.

جهت تهیه یک مستند تصویری، صلحجو در مدینه منوره، همراه با مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی و رئیس سازمان دارالقرآن به معرفی اولین مبلغ قرآن کریم پرداخته است.

قره‌شیخلو در این برنامه با بیان اینکه مصعب ابن عمیر، اولین سفیر قرآنی که از طرف پیامبر اکرم(ص) وارد یثرب(مدینه‌ النبی) شده است، گفت: ایشان معروف به معلم قرآن بوده است. مصعب، کسی بوده است که بر ظاهر قرآن تسلط کامل داشته و با شاگردی محضر رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) مفاهیم و تفاسیر و روح قرآن را آموزش دیده است.

رئیس سازمان دارالقرآن با حضور در کوه‌های احد و مزار مصعب بن عمیر، ضمن بیان اینکه مصعب بن عمیر، یکی از شهدای جنگ احد است تأکید کرد که در این جنگ پرچمدار پیامبر(ص) بود، دشمن در این جنگ با ضربات بسیار زیاد، دو دست این مبلغ قرآن را قطع کرده و به فیض شهادت نایل شده است.

قره‌شیخلو در ادامه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید بر سر مزار این شهید قرآنی پرداخت.

دریافت


captcha