برگزاری آئین پاسداشت روز خبرنگار در شیراز/ رسانه‌ها، روابط عمومی نیستند
کد خبر: 3628565
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

برگزاری آئین پاسداشت روز خبرنگار در شیراز/ رسانه‌ها، روابط عمومی نیستند

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار، مراسم پاسداشتی به‌همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، شب گذشته، 17 مردادماه با حضور تنی‌چند از خبرنگاران و جمعی کثیر از نویسندگان و هنرمندان و اهالی قلم، به‌همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

در این مراسم بهمن پگاه‌راد یکی از خبرنگاران پیشکسوت شیراز، فارس و کشور، از درد‌ها و مشکلات خبرنگاران و عکاسان خبری گفت که از گذشته تاکنون بوده و همچنان این مشکلات در ابعادی بزرگتر، تداوم دارد.

وی با انتقاد از اینکه در سالن بیشتر از آنکه خبرنگار باشد، پدران و مادران خبرنگاران هستند، به قرائت شعری با مطلع «دیگر کسی نمی‌کوبد در این خانه متروک و ویران را...» پرداخت و این شعر را بیان وضعیت و حال و روز خبرنگاران دانست.

همچنین زهرا جعفری، عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری نیز در سخنانی با اشاره به جایگاه خبرنگار در عرصه کنونی جهان، به تامل در خصوص لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای پرداخت و نکاتی را در این خصوص متذکر شد.

جعفری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه روزنامه‌نگاری از کارهای سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، لزوم بازنگری در قانون منع اشتغال زنان در کارهای سخت و زیان‌آور را در بخش رسانه، یادآور شد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین بر این نكته تأكید كرد كه رسانه‌ها، روابط عمومی نیستند و بنا نیست خبرنگاران و روزنامه‌‌های ما در خدمت روابط عمومی‌ها باشند و اگر چنین باشد خیانتی آشكار است.

همچنین در این مراسم هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم از زحمات سال‌ها خبرنگاران و قلم‌زنی سیروس رومی، یكی از پیشكسوتان عرصه رسانه استان فارس نیز تجلیل به عمل آمد.

captcha