لزوم ترویج قدرت تعقل و تفکر در بین جوانان
کد خبر: 3629092
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
آیت الله ناصری تاکید کرد:

لزوم ترویج قدرت تعقل و تفکر در بین جوانان

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از کارهایی که روحانیون و خبرنگاران باید انجام دهند اینکه قدرت تعقل و تفکر در جامعه بویژه جوانان را ترویج دهیم تا تشخیص حق از باطل به درستی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم قسم می‌خورد و می فرماید نون والقلم و ما یسطرون.
وی ادامه داد: قلم چیز مهم و اهمیت زیادی دارد و یسطرون یعنی چیزهایی که می نویسید و معمولا خدای متعال به آن نعمت‌ های بزرگ و آنچه فواید و ارزش بالاتری دارد،  قسم می‌ خورد.
امام جمعه یزد گفت: بسیاری از افراد جامعه به دنبال این هستند که دیگران چه می‌ گویند و تحت تاثیر این گفته‌ ها و نوشته‌ ها قرار می‌ گیرند، این موضوع که متاسفانه در بین بسیاری از مسئولان جهان هم وجود دارد سبب می‌شود که با انتشار مطالب نادرست، مشکلات بسیاری در جامعه به وجود آید.
وی افزود: یکی از کارهایی که روحانیون و خبرنگاران باید انجام دهند اینکه قدرت تعقل و تفکر در جامعه بویژه جوانان را ترویج دهیم تا تشخیص حق از باطل به درستی انجام شود.
ناصری ادامه داد: شما باید رشد عقلی در جامعه را افزایش و هدایتگر آن باشید و همچنین اساتید دانشگاه ها، معلمان، روحانیون، خبرنگاران و... مردم را حقیقت یاب بار بیاورند و با اعتماد به نفس حقیقت و درستی را دریابند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از وظایفی که رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران بر دوش دارند این است که روحیه خودباوری را در جامعه و به ویژه در بین جوانان و مسئولان ترویج دهند.
captcha