فعالیت 5 هزار مؤسسه و خانه قرآن روستایی در کشور
کد خبر: 3629189
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

فعالیت 5 هزار مؤسسه و خانه قرآن روستایی در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: ناظر چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم خراسان جنوبی و بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در کشور 72 هزار مسجد و 5 هزار مؤسسه و خانه قرآن روستایی وجود دارد، گفت: استعدادها، صداها و توانمندی‌های بالقوه زیادی وجود دارد که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی به بالفعل تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، منصور آقا محمدی ناظر چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در شهرستان طبس 20 مردادماه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف طبس گفت: باید به ابتکار عمل مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی جهت انتخاب طبس برای میزبانی مسابقات تبریک گفت.

منصور آقا محمدی اظهار کرد: مسابقات از نظر کمی و کیفی خوب اجرا شد و در مجموع رضایت بخش بود و می‌توان یکی از علل آن را وجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) دانست که برکات و اثرات زیادی در برگزاری مسابقات داشت.

وی با بیان اینکه داوران به نام و مطرحی در اینجا حضور دارند، افزود: داوران مطرح بین‌المللی از جمله استاد حنیفی و استاد عابدین زاده از مفاخر قرانی کشور در شهرستان طبس حضور دارند و خود این موضوع باعث کاهش اضطراب متسابقین می‌شود.

ناظر مسابقات چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در طبس بیان کرد: به جرات می‌توان گفت با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و کمبودها و مشکلات، کمک‌ها در زمینه مساعدت وقف و قرآن کم است و این حرف دلی است که ما در حوزه قرآنی بدون هیچ حب و بغضی بیان می‌شود.

بازرس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه پس از برگزاری مسابقات باید برای حافظان و قاریان برنامه داشت، گفت: مسابقات، مقطعی است، در مدت زمان مشخصی متسابقین در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و پس از آن تمام می‌شود در صورتی که باید برنامه‌ریزی در طول سال برای قاریان و حافظان داشته باشند.

آقا محمدی با اشاره به اینکه در کشور 72 هزار مسجد و 5 هزار مؤسسه و خانه قرآنی روستایی وجود دارد، ادامه داد: استعدادها، صداها و توانمندی‌هایی بالقوه زیادی وجود دارد که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی به بالفعل تبدیل شود.

وی یادآور شد: اگر مرکز امور قرآنی بخواهد آموزش را انجام دهد، مسابقات را نیز برگزار کند و مدیریت و سیاسگذاری را داشته باشد این کار امکان پذیر نیست و باید مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی پای کار باشند و ما عصاره آنها را در اینجا نشان دهیم.

ناظر چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم بیان کرد: 115 دستگاه در کل کشور برنامه قرآنی دارند و هر سال موج قرآنی در کشور وجود دارد که باید مرکز امور قرانی به عنوان یک رأس دیده شود.

آقا محمدی در خصوص برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در شهرستان طبس یادآور شد: علیرغم ظرفیت‌های خوب طبس، مشکلات و کمبودهایی نیز وجود داشت که از جمله محل اسکان است که باید دو هتل با ظرفیت 750 نفر با تفکیک زن و مردوجود داشته باشد.

captcha