اشکالات اتحادیه مدغم قرآنی برطرف شود
کد خبر: 3629427
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

اشکالات اتحادیه مدغم قرآنی برطرف شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: بازرس دارالقرآن کشور گفت: اتحادیه مدغم قرآنی علی رغم برخورداری از محاسن فراوان، برخی اشکالات نیز دارد که باید برطرف شود.

سعید قربانی بازرس دارالقران کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، گفت: ادغام اتحادیه قرآنی موجب هم‌افزایی و مدیریت تعاونی که مورد نظر مقام معظم رهبری است می‌شود.
وی افزود: در اتحادیه مدغم پشتیبانی شفاف از اتحادیه مدغم و توانمندسازی موسسات و مدیران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادها و دستگاه‌های استان می‌تواند با اقتدار بیشتری انجام شود.
بازرس دارالقرآن کشور با اشاره به یکی از اشکالات اتحادیه مدغم، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو دستگاه ارشاد و تبلیغات  در ساماندهی و نظارت بر موسسات نقش اساسی دارند اما در هیئت رسیدگی اتحادیه مدغم  9 نفر تصمیم گیر هستند و چنانچه این دو دستگاه بر اساس شناخت و اشرافی که به موسسات دارند موافق و یا مخالف تصمیمی  باشند نمی‌توانند نظرشان را اعمال کنند.
وی افزود: اتحادیه مدغم قرآنی علی رغم برخورداری از  محاسن فراوان، برخی اشکالات نیز دارد که باید برطرف شود.
قربانی با بیان اینکه کمیته‌ای برای حسن اجرای اتحادیه مدغم قرآنی در استان تشکیل شد، اظهار کرد: در صدور مجوز و اخذ مصاحبه در استان سعی شد با بکارگیری نماینده‌ای از تبلیغات  و ارشاد و یک  پیشکسوت قرآنی که به  مسائل حقوقی نیز آشنا باشد اقدام صدور مجوز با کیفیت بالایی انجام شود.
وی ادامه داد: برای تخصیص اعتبارات نیاز است کمیته‌ای تشکیل شود تا عدالتمند و بر اساس موازین درست اعتبارات توزیع شود.
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه ادغام اتحادیه‌های قرآنی مازندران بسیار با شکوه و به بهترین شکل همکاری صورت گرفت، اظهار کرد: همه موسسات اکنون در یک مجموعه قرار دارند و باید از همه امکانات و ظرفیت‌های قرآنی استان برای رشد و توسعه این موسسات بهره گرفت.
اشکالات اتحادیه مدغم قرآنی برطرف شود
captcha