رفع موانع و مشکلات بخش تولید، مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3629484
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

رفع موانع و مشکلات بخش تولید، مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: سرپرست فرمانداری شهرستان شوط با اشاره به اینکه رفع موانع و مشکلات بخش تولید، مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با همكاری بخش دولتی و خصوصی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، امروز 21 مردادماه، عبدالهی اصل سرپرست فرمانداری شهرستان شوط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با تبریک روز حمایت از صنایع کوچک و تقدیر از تولیدکنندگان و صنعتگران شاغل در این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: رفع موانع موجود در بخش تولید و تجارت مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
عبدالهی اصل افزود: برنامه های اقتصاد مقاومتی با همكاری بخش دولتی و خصوصی می تواند نتیجه بخش باشد.
وی گفت: مهمترین وظیفه این کارگروه رفع موانع تولید و حمایت از آن است و ضروری است دستگاههای اجرایی با تدبیر و چاره اندیشی موانع را از مقابل سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی بردارند تا این امر موجب رونق تولید در شهرستان ، استان و کشور شود.
امام جمعه شوط نیز در این جلسه گفت: نامگذاری‌های مقام معظم رهبری مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه ویژه به اشتغال خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی افزود: یکی از از دغدغه های دولت و مردم تسهیل اشتغال و تولید ملی در جامعه است.
وی افزود: اشتغال آفرینی باید به فرهنگ صالح تبدیل شود و عمل خیر در جامعه مورد احترام و تکریم قرار گیرد و موانع تولید و کارآفرینی باید کاهش یابد.
بخشی معاون صندوق کارآفرینی امید استان نیز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گفت: میزان پرداخت تسهیلات مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای واحدهای تولیدی به شرایط خاص و پشتیبان می باشد .
جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: توانمندسازی واحدهای تولیدی و بومی سازی واحدها از اهداف منطقه آزاد در سطح شهرستانهاست.
وی افزود: عمده مشکل واحدهای ما نبود سرمایه گردش در می باشد که با حل این مشکل مسائل تمام واحدها حل شده ومشکل اشتغال زایی نیز در منطقه برطرف خواهد شد.
وی عنوان کرد: تلاش بر این است با مساعدت مدیران بانکها برای رفع و حل مشکلات واحدهای تولیدی گامهای اساسی برداشته شود.
جلیلی افزود: کارخانجات بایستی با تکنولوژی جدید و مدیریت بروز و پرسنل باتجربه اداره شوند تا هیچگونه مشکلی در این واحدها ایجاد نشود.
captcha