قوانین منع عبور و مرور مسلمانان میانمار در راخین
کد خبر: 3629644
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

قوانین منع عبور و مرور مسلمانان میانمار در راخین

گروه بین‌الملل: دولت میانمار قوانین جدیدی برای منع آمد و شد مسلمانان در ایالت راخین، محل زندگی بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا، وضع کرد.

قوانین جدید دولت میانمار برای منع عبور و مرور مسلمانان در راخین/ ادیت شده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Straits Times»، دولت میانمار همچنین با وجود هشدارهای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری، صدها نیروی نظامی به این ایالت اعزام کرد.
دولت میانمار با افزایش حضور نیروهای نظامی در راخین، نگرانی بین‌المللی را نسبت به احتمال سرکوب‌های شدیدتر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در این منطقه برانگیخته است.
در حال حاضر بسیاری از روستاییان مسلمان حتی جرأت بیرون رفتن از خانه‌های خود را ندارند.
تصمیمات جدید دولت میانمار پس از آن اتخاذ شده است که اجساد 7 بودایی در راخین پیدا شده و دولت بار دیگر انگشت اتهام را به سوی مسلمانان روهینگیا نشانه گرفته و ممکن است بار دیگر این اقلیت دینی هدف مجازات جمعی قرار بگیرند.
سال گذشته نیز پس از آنکه 9 نیروی مرزی کشته شدند و دولت مسلمانان را مسئول شناخت، سرکوب شدیدی علیه مسلمانان روهینگیا انجام شد.
در نتیجه سرکوب‌های سال گذشته 75 هزار نفر از این اقلیت مسلمان به بنگلادش فرار کردند درحالیکه عده‌ای کشته و عده‌ای بازداشت شدند، برخی مورد تجاوز قرار گرفته و خانه‌های بسیاری از آن‌ها هم به آتش کشیده شد.

 

 

captcha