مسلمانان آمریکا حادثه «شارلوتزویل» را محکوم کردند/ ضعف اخلاقی ترامپ
کد خبر: 3629750
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

مسلمانان آمریکا حادثه «شارلوتزویل» را محکوم کردند/ ضعف اخلاقی ترامپ

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگ‌ترین سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، حمله تروریستی به معترضان به نژادپرستی در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا را محکوم کرد.

مسلمانان آمریکا حادثه «شارلوتزویل» را محکوم کردند/ ضعف اخلاقی ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CAIR»، دیروز، 21 مرداد، گروه‌های نژادپرست اقدام به برگزاری تظاهرات کردند. در مقابل آن‌ها مخالفان نژادپرستی نیز تظاهرات صلح‌آمیزی را به نشانه اعتراض به نژادپرستی برگزار کردند.
ناگهان اتومبیلی به سمت معترضان نژادپرستی حمله کرد که منجر به کشته‌شدن یک نفر و زخمی‌شدن حداقل 26 نفر شد.
ترامپ در سخنانی در مورد این حادثه تروریستی، بسیاری را به خاطر این خشونت میان معترضان به نژادپرستی و نژادپرستان متهم کرد؛ در حالی که بانیان راه‌اندازی این تظاهرات نژادپرستانه را محکوم نکرد!
«تری مک‌اولیفه»، فرماندار ویرجینیا با نام‌بردن و محکوم‌کردن گروه‌های نژادپرستی مانند گروه برتر‌پنداری سفیدپوست‌ها، گروه نازی‌ها و گروه نژادپرستی کو کلاکس کلن که مسئول برگزاری این تظاهرات بودند، گفت: شرم بر شما، شما اینجا جایی ندارید، به خانه‌هایتان برگردید.
وی با انتقاد از ترامپ اعلام کرد که وی نه این حادثه را تروریستی خواند و نه نامی از گروه‌های نژادپرستی مسئول این حادثه برد.
واکنش نامناسب ترامپ و ضعف اخلاقی
مک‌اولیفه گفت: نحوه واکنش ترامپ به این مسئله، نشان از ضعف اخلاقی در رهبری کشور دارد و پیام اشتباهی به گروه‌های نژادپرستی تازه قدرت‌‌گرفته در کشور دارد.
سناتور «مارکو روبیو» نیز با انعکاس نظری مشابه سازمان روابط اسلامی ـ آمریکایی در توئیتی اعلام کرد: بسیار مهم است که ترامپ حادثه شارلوتزویل را آن‌گونه که هست؛ یک حمله تروریستی توسط نژادپرستان توصیف کند.
این حادثه و واکنش نامناسب ترامپ سبب ایجاد موجی از انتقاد و حمله به ترامپ در فضای مجازی آمریکا شده است که تا ساعت‌ها پس از این حادثه همچنان ادامه دارد.
captcha