نشست علمای هند برای تحریم روابط با اسرائیل
کد خبر: 3629805
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

نشست علمای هند برای تحریم روابط با اسرائیل

گروه بین‌الملل: علما و اندیشمندان مسلمان هند نشستی با موضوع فلسطین و مسجدالاقصی برگزار کرده و تحریم روابط دولت این کشور با اسرائیل را خواستار شدند.

نشست علمای هند برای تحریم روابط با اسرائیل
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خانه فرهنگ ایران در بمبئی، نشستی از سوی آکادمی «رضا» در مسجد بلال کلانشهر بمبئی با حضور علما و اندیشمندان مسلمان با هدف چگونگی محافظت از قبله اول مسلمانان و باز پس‌گیری آن از اسرائیلی‌های غاصب برگزار شد.  
مولانا معین میان، از سخنرانان نشست با اشاره به حوادث اخیر در مسجد‌الاقصی گفت: هند به عنوان کشوری آزاد باید برای نجات مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی تمام همت خود را به کار گیرد و علاوه بر آن باید هر چه زودتر روابط خود را با اسرائیل قطع کند.
وی افزود: اسرائیل نه تنها دشمن مسلمانان بلکه دشمن انسانیت است و کمپانی‌ها و شرکت‌های صهیونیستی از لحاظ فروش جنگ‌افزارها در دنیا حرف اول را می‌زنند و تمامی این سلاح‌ها برای کشتار جمعی است.
این عالم مسلمان از مسلمانان هند خواست در مراسم نماز جمعه برای آزادی قدس و مردم مظلوم فلسطین دعا کنند و از علما و اندیشمندان هند نیز تشکیل جلسه با رئیس‌جمهور در این زمینه را خواستار شد.
مفتی عبدالستار، سرپرست آکادمی رضا نیز گفت: صهیونیست‌ها عرصه را بر مسلمانان تنگ کرده‌اند و جالب آنکه با این همه اعمال خشونت‌آمیز هیچ‌یک از سازمان‌های مدعی حقوق بشر فعالیتی هر چند ناچیز علیه اسرائیل انجام نمی‌دهند.
وی افزود: اسرائیلی‌ها مسلمانان را هدف گرفته‌اند و کشورهای غربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند.

captcha