مشكلی در زمینه ارائه خدمات درمانی نداریم/ 5 نفر در بیمارستان مكه بستری هستند
کد خبر: 3629807
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
مدیر بیمارستان مكه مكرمه:

مشكلی در زمینه ارائه خدمات درمانی نداریم/ 5 نفر در بیمارستان مكه بستری هستند

گروه سلامت: مدیر بیمارستان مكه مكرمه گفت: بیمارستان مكه با ظرفیت كامل مشغول فعالیت است و بخش‌های پاراكلینیكی و تخصصی این مجموعه در حال ارائه خدمات به زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محمدتقی حلی‌ساز، مدیر بیمارستان مكه مكرمه ضمن اعلام خبر فعالیت بیمارستان مکه با تمام ظرفیت خود، گفت: در حال حاضر پنج زائر در بیمارستان مكه مكرمه بستری هستند كه خوشبختانه مشكل خاصی ندارند.

وی اضافه كرد: افرادی كه بستری شده‌اند بالای 70 سال سن دارند و اغلب با توجه به اینكه زمینه قبلی داشته‌اند، به علت تشدید مشكل، تحت نظر قرار گرفته‌اند و پس از دریافت خدمات درمانی مرخص می‌شوند.

حلی‌ساز با بیان اینكه عمده نگرانی ما در ایام مناسك حج بحث گرماست و اغلب با گرمازدگی زائران مواجه می‌شویم، افزود: البته در برخی موارد هم با مشكل سرماخوردگی میان زائرانی مواجه هستیم كه پس از انجام اعمال در ایام حج، مقابل باد كولر قرار می‌گیرند و این مسئله موجب بیماری آنها می‌شود.

مدیر بیمارستان مكه مكرمه با اشاره به اینكه برخی زائران هم به علت بالا بودن سن هنگام انجام طواف و سعی صفا و مروه دچار دردهایی در ناحیه ستون فقرات و مفاصل می‌شوند، اظهار كرد: یكی دیگر از مواردی كه زائران با آن مواجه می‌شوند بحث مشكلات قلبی است كه خوشبختانه تاكنون مورد حادی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: توصیه‌های لازم به زائران ارائه و بروشورهای مربوطه در زمینه پیشگیری میان زائران توزیع شده‌ است؛ به هر حال باید به این نكته توجه داشته باشند كه با توجه به گرمای هوا از قرار گرفتن مقابل تابش مستقیم نور خورشید پرهیز كنند، ضمن اینكه نوشیدن آب و همچنین استراحت كافی از مواردی است كه از بروز خیلی از مشكلات پیشگیری می‌كند.

حلی‌ساز با ارائه این توصیه به زائران كه شستن دست‌ها به طور مرتب و به ویژه استحمام نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد، گفت: اطلاع رسانی به زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این توصیه‌ها جدی گرفته شود تا در ایام تشریق زائران با مشكلاتی كمتری برای انجام مناسك روبرو شوند.

captcha