شهید حججی هوشمندانه راه شهادت را انتخاب کرد
کد خبر: 3629886
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

شهید حججی هوشمندانه راه شهادت را انتخاب کرد

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: عده‌ای همچون شهید حججی به استقبال مرگ می‌روند و هوشمندانه راه شهادت را انتخاب می‌کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «محسن حججی»، گفت: همه ما از جانب خدا آمده‌ایم و به‌سوی او باز می‌گردیم اما برخی مرگ طبیعی را برمی‌گزینند ولی عده‌ای همچون شهید حججی به استقبال مرگ می‌روند و هوشمندانه راه شهادت را انتخاب می‌کنند.
وی افزود: در حالی که با یک نگاه عوامانه، عمر طولانی بهترین سود برای زندگی باشد، اما بر اساس آیات و روایات، سود اصلی را کسانی می‌برند که با خدا معامله می‌کنند و خداوند برای آن‌ها بهشت رضوان را در نظر می‌گیرد و مقام شفاعت را به آنان عطا می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه خطاب به خانواده شهید حججی، گفت: خداوند هدیه‌ای را به شما عنایت کرده و خود بازپس گرفته و شهید با تصمیم و تفکر خود در مقابل دشمن ایستاده و به دیدار معبود شتافته است و این افتخاری برای شما و همه آزادی‌خواهان جهان است.
حجت‌الاسلام ارزانی به تفاوت شرایط رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداخت و عنوان کرد: در تصور بنده، شهدای مدافع حرم در جایگاه برتر و بالاتری نسبت به شهدای دفاع مقدس قرار دارند، چراکه از بینش و بصیرت فراتری برخوردارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: در زمان جنگ، دشمن متجاوز حمله کرده بود، خطر دشمن برای همه مشهود، محسوس و ملموس بود، اما در بحث دفاع از حرم، آنان که نگاه بازتر، بصیرت و آگاهی بیشتری دارند و جان‌نثارانه‌تر برای اسلام و دین تلاش می‌کنند، جان خود را تقدیم اسلام می‌کنند و این مدال افتخاری برای خانواده شماست.
حجت‌الاسلام ارزانی با تقدیم تبریک و تسلیت 320 همکار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به خانواده شهید حججی، افزود: طبیعتا آرامشی که در کشور داریم و در سایر کشورها وجود ندارد، مدیون و مرهون خون شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم هستیم و امیدوارم بتوانیم دنباله‌رو و ادامه‌دهنده راه این شهدا باشیم.
حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: شهید حججی در مدت کوتاهی، در قلب جوانان جای گرفت و الگویی برای آنان شد و تأثیر این شهادت بر جامعه و اصلاح رفتار اجتماعی بسیار ارزشمند و زیاد است.
وی افزود: شهید حججی تنها چند ساعت پس از اسارت و شهادت، تأثیر بسیار زیادی در سطح جامعه گذاشت و همه اقشار به‌ویژه جوانان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در پیام‌هایشان الگوی خود را این شهید بزرگوار اعلام کردند.
رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: جوانی پیرو رهبر و ولایت در زمره شهدای مدافع حرم قرار گرفته و سر خود را در راه هدفش تقدیم اسلام کرده و این برای شما خانواده شهید و همه ما افتخار است.
حجت‌الاسلام معتمدی افزود: شهید حججی تا پیش از شهادت، متعلق به خانواده و دوستان خود بود، اما چون در راه امنیت کشور و حریم ولایت و اهل بیت(ع) جان فدا کرد، اکنون متعلق به جهان اسلام و ایران اسلامی است.
وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: از منظر امام علی(ع)، کسی که بین خود و خدا اصلاح کند خدا بین او و بقیه مردم اصلاح می‌کند.
حجت‌الاسلام معتمدی افزود: در چند روز اخیر، همه ملت ایران علاقه خاصی به این شهید پیدا کرده‌اند و این جز معامله با خدا نیست که در نتیجه آن، خداوند عشق و محبت او را در دل همه قرار داده است.
وی گفت: محسن حججی، عاشق ولایت و شهادت بوده و همچون اربابش امام حسین(ع) شهید شد و فضای جامعه را از بوی عطر شهادت آکنده کرد و ان‌شاء‌الله خون پاک شهید، زمینه ریشه‌کنی داعش خواهد شد.
حجت‌الاسلام معتمدی خطاب به خانواده شهید اظهار کرد: همه مردم خود را در غم شما شریک شما می‌دانند و قدردان این شهید بزرگوار هستند و امیدواریم این شهید همه ما را شفاعت کند و بهشت برین و شفاعت ایشان، پاداش صبر بر این مصیبت است.
در پایان این دیدار، پیام سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده شهید حججی ابلاغ شد که متن پیام به این شرح است:
«خبر شهادت جانگداز جوان آزاده، محسن حججی که تصویرگر قساوت و خشونت افسارگسیخته دشمنان دین و آیین است، موجب تأثر و تأسف عمیق گردید. در جهان پرتلاطم و آشفته امروز، گوهرهایی همچون محسن عزیز، درس ایثار، وفاداری و شجاعت به وجدان‌های بیدار و انسان‌های آزاده می‌دهند. محسن‌های سرزمین ما، در دفاع از حریم ولایت، دست می‌افشانند و سر می‌سپارند و به ما یادآور می‌شوند که تا ظلم و ستم باقی است، عاشورا و کربلا پابرجاست. اینجانب شهادت مظلومانه شهید محسن حججی را به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، عموم ملت شهیدپرور، به‌ویژه مردم غیور نجف‌آباد و خانواده داغدار حججی صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با اولیاءالله برای آن شهید والامقام و صبر و شکیبایی بازماندگان معزز را خواستارم».
روح‌الله باقری
captcha