وصولی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3629972
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

وصولی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: میزان وصولی درآمدهای استان در ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال ۱۳۹۶ به ۲.۵۲۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 22 مردادماه داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در نخستین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان غربی در سال 1396 که به منظور بررسی عملکرد وصول درآمدهای استان در 4 ماهه اول سال و ارائه گزارش اقدامات دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان طی سال‌های 96-95، در سالن جلسات استانداری برگزار شد،میزان وصولی درآمدهای استان در 4 ماهه منتهی به تیرماه سال 1396 را بالغ بر 2,520 میلیارد ریال شامل درآمدهای استانی با 2,495 میلیارد ریال و سهم 99 درصدی و درآمدهای ملی وصول شده در سطح استان با 25 میلیارد ریال و سهم 1 درصدی از مجموع درآمدهای استان، عنوان کرد.

وی میزان وصول درآمدهای مالیاتی را بالغ بر 2,256 میلیارد ریال و سهم 90.4 درصد از مجموع درآمدهای استانی و همچنین میزان وصول سایر درآمدهای استانی را بالغ بر 239 میلیارد ریال با سهم 9.6 درصد از مجموع درآمدهای استانی اعلام کرد.

غفارپور دستگاه‌های عمده وصول کننده درآمد در 4 ماهه سال جاری را به ترتیب، اداره‌کل‌امورمالیاتی با وصولی 2,256 میلیارد ریال و سهم 90.4 درصد، نیروی انتظامی با 92 میلیارد ریال و سهم 3.7 درصد، ثبت اسناد و املاک استان با 68 میلیارد ریال و سهم 2.7 درصد و اداره کل گمرک با 33 میلیارد ریال و  سهم 1.3 درصد، اعلام کرد.

در ادامه، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، گزارش وصول درآمدهای مالیاتی استان در 4 ماهه سال 1396 را ارائه و سپس با اشاره به شناسایی 1,356 مؤدی جدید مالیاتی در سال جاری، برگزاری جلسات تخصصی با حضور مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی، تشکیل همایش‌ها و تعامل با تشکل‌ها، گفت: علیرغم اینکه امسال با 3 درصد رشد در تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده رو به رو بوده‌ایم، اما مالیات ابرازی از نظر ریالی در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

یعقوب مزرعه‌لی افزایش معافیت مالیات بر حقوق، اصلاح نرخ‌های مالیاتی، معافیت مالیاتی مشاغل در منطقه آزاد ماکو را از دلایل اصلی کاهش درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری عنوان کرد.

نادر صفرزاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری نیز با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، سهم عمده‌ای از اشتغال استان را به خود تخصیص داده و جزو بخش‌های معاف از پرداخت مالیات محسوب می‌شود، یکی از دلایل پایین‌بودن درآمدهای مالیاتی استان آذربایجان‌غربی در مقایسه با سایر استان‌های صنعتی را ناشی از این موضوع دانسته و بر لزوم بررسی کارشناسی آن تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم بررسی موضوع مطالبات معوق مالیات ناشی از کارت‌های بازرگانی، خواستار پیگیری موضوع لغو بخشنامه وصول 4 درصد علی‌الحساب بر واردات و همچنین وصول و توزیع استانی درآمد مالیات بر ارزش افزوده توسط دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان شد.
captcha