ابعاد مختلف «واقعه غدیرخم» برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 3630022
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

ابعاد مختلف «واقعه غدیرخم» برای نسل جوان تبیین شود

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: واقعیت و عقیده‌ای که شیعه در ارتباط با غدیر و ولایت حضرت امام علی(ع) دارد، برای مردم بویژه جوانان بیان شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد ظهر امروز در نشست بنیاد غدیر استان یزد با اشاره به اینکه جشن‌های عید غدیر باید در تمام مساجد و تکایا و نقاط مختلف استان برگزار شود اظهار کرد: در صورتی که قرار است برنامه ای به صروت واحد در استان برگزار شود، باید تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه را در نظر گرفت.
وی با اشاره به اینکه در برگزاری چنین برنامه‌هایی باید به موارد مختلفی از جمله پارکینگ خودروها و ترافیکی که ایجاد می‌شود توجه داشت، گفت: در صورتی که قرار است برنامه جشن در پارک‌ها برگزار شود، بهتر است برنامه‌ها در چند شب انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه شهرداری در طول سال‌های قبل نسبت به برنامه‌های فرهنگی و دینی توجه خوبی داشته، گفت: در ارتباط با این ایام باید بدون اینکه حساسیتی برای کسی ایجاد شود، واقعیت و عقیده‌ای که شیعه در ارتباط با غدیر و ولایت حضرت امام علی(ع) دارد را برای مردم به ویژه جوانان بیان کنیم.
ناصری یزدی تصریح کرد: نهج‌البلاغه، خصوصیات امیرالمومنین(ع)، صفات و ویژگی‌ها و فضائل آن حضرت از جمله مواردی است که باید در تمام استان به صورت ویژه برای جوانان تشریح شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید با یک حرکت علمی و تحقیقی برای جامعه تبیین شود، گفت: یکی از مهمترین قشرهایی که ما باید برای تبیین مسائل غدیر به آنها توجه داشته باشیم، معلمان هستند که حتما باید آگاهی لازم را به آنها انتقال دهیم.
وی با تاکید بر اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) به دور از اجتهاد شخصی است و تمام اعتقاد شیعه بر اساس قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) است، گفت: بیان این اعتقاد به جامعه ضروری است و باید جوانان را با این موارد بیش از پیش آشنا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ما می‌توانیم روایت ثقلین را که یک دستور کلی پیامبر(ص) است و در کتب اهل سنت به وفور پیدا می‌شود و متواتر هم هست را در جامعه ترویج دهیم و جا بیاندازیم.
ناصری یزدی با بیان اینکه متاسفانه نسبت به حدیث ثقلین به درستی فعالیت فرهنگی و تبیینی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تمام مسلمانان را به رعایت دستورات نبی مکرم اسلام سفارش اکید کرده و این حدیث هم یکی از مهمترین دستورات پیامبر(ص) است که باید همه نسبت به عمل آن توجه داشته باشیم.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حدیث ثقلین به هیچ عنوان نزاع برانگیز نیست، گفت: کتاب‌های معتبر اهل سنت این حدیث را به خوبی نقل کرده‌اند و به عنوان یک حدیث متواتر در بین شیعه و اهل سنت مطرح است.
وی بر ضرورت جلوگیری از ایجاد تحریف در مراسم‌های عید غدیر تاکید کرد و گفت: نباید هر کسی اقدام به ایجاد بدعت‌های نادرست در برنامه‌های مذهبی کنند، این بدعت‌ها در اسلام شایسته نیست.
منبع: روابط عمومی امام جمعه یزد
captcha