قرائت تاثیرگذار قرائت متواضعانه و معناگرا است
کد خبر: 3630151
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن:

قرائت تاثیرگذار قرائت متواضعانه و معناگرا است

گروه فعالیت‎های قرآنی: قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن بر لزوم قرائت هنرمندانه و متواضعانه و معناگرا به منظور اثرگذاری بیشتر تلاوت آیات الهی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎‏الاسلام والمسلمین الهی زاده شب گذشته 22 مرداد در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: قرائت قرآن دارای شرایط و لوازمی است که باید در این امر لحاظ شود.
وی افزود: قرائت قرآن کریم از این نظر که قرائت کلام جاودانه و نورانی خداوند است باید صحیح، هنرمندانه و معناگرا و خاشعانه و موثر باشد.
قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: روز به روز باید به سمت تاثیرگذاری بر قاری و مستمع حرکت کنیم زیرا این حرکت به بالندگی معارف قرآنی در کشور منجر می‎شود.
وی گفت: خداوند در سوره لیل بیان می‎کند که ظاهر همه انسان ها یکی است ولی اعمال آنان متفاوت است و هر کسی که انفاق و تقوا و تصدیق داشته باشد زندگی بر او آسان می‎شود.
این استاد قرآن بیان کرد: همچنین این سوره به ما می‎آموزد که هر کسی که بخل ورزیده و وعده‎های الهی را تکفیر کند در مشکلات گرفتار شده و سرنوشت نهایی او نیز جهنم است.
یادآور می شود چهلمین دوره مسابقات قرآن قم روزهای 17 تا 20 مردادماه با حضور 300 زن و مرد در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی برگزار شد. 
captcha