کلیسا و حل مشکلات اجتماعی مردم غنا
کد خبر: 3630264
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

کلیسا و حل مشکلات اجتماعی مردم غنا

گروه بین‌الملل: کلیسا در غنا نقش مهمی در زندگی مردم دارد و نهادی مؤثر در حل مشکلات اجتماعی به شمار می‌آید.

کلیسا و حل مشکلات اجتماعی مردم غنا
رایزنی فرهنگی ایران در غنا در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: کلیسا در غنا نقش فراوانی در زندگی اجتماعی مردم دارد و نهادهای دینی مسیحیت همکاری زیادی با مراکز دولتی و غیر دولتی برای رفع نیازهای مختلف جامعه مسیحیت دارند.
در این کشور پیوستگی شدیدی بین نهاد‌های مسیحی و دولت دیده می‌شود و همواره اهمیت و ضرورت همکاری کلیسا و دولت مورد تأکید قرار گرفته است.
به اعتقاد مسئولان دولتی غنا، کلیسا به علت ظرفیت‌ها و امکانات از جمله توانایی‌های اقتصادی می‌تواند در برابر مشکلات اجتماعی مردم کارکرد مهمی داشته باشد. دولت معتقد است رفع نیازهای فرهنگی کودکان و جوانان که بیشترین جمعیت غنا را تشکیل می‌دهند، می‌تواند از طریق همراهی کلیسا در ساخت و بهره‌برداری از امکانات ورزشی و تفریحی برای فرزندان این سرزمین مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
رهبران کلیسایی غنا اخیراً تصمیم بر وحدت و همدلی با یکدیگر در عین اختلافات فکری گرفته‌اند تا در مجموعه نهاد کلیسایی بتوانند بیش از پیش در کمک به مردم نیازمند مؤثر باشند.
فراهم‌کردن امکان اشتغال در اراضی کشاورزی و وسائل حمل و نقل و ساخت مراکز درمانی، مدرسه، میهمانسرا، فروشگاه، مراکز نشر و مرکز آموزش رایانه از جمله فعالیت‌های کلیساهای غنا برای رفع مشکلات مردم و کمک به توسعه جامعه بوده است.
طبق گزارش روزنامه «دیلی گرافیک» غنا، کلیسا یکی از فعال‌ترین مراکز در این کشور بوده و نقش بارزی در حل مشکلات اجتماعی دارد.
در حال حاضر بیکاری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی در غنا است و کارشناسان معتقدند کلیسا در این زمینه نیز می‌تواند نقش‌آفرینی کند و نقش کلیسا در کاهش نرخ بیکاری آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
همه مردم غنا به خوبی واقفند که رشد نرخ بیکاری چه مشکلاتی را برای عموم مردم به ویژه جوانان ایجاد کرده است . بیکاری جوانان، خانواده‌ها و به طور کلی جامعه غنا را تحت تأثیرات منفی خود قرار داده است.
امسال کلیساهای غنا با جدیت کار روی رفع بیکاری را آغاز کردند و این امکان را دارند که بتوانند برای حداقل 20 % اعضای خود شغلی در کلیسا ایجاد کرده و حداقل برای 35% آن‌ها شغلی خارج از کلیسا در نظر بگیرند.

captcha