اجرای طرح «روستا تعاون» با هدف رفع فقر
کد خبر: 3630323
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

اجرای طرح «روستا تعاون» با هدف رفع فقر

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح «روستا تعاون» گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهر‌ه‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و با عضویت ساکنان روستا دنبال می‌شود.

احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، با تأکید بر اینکه در فاز اول 27 روستای استان این طرح را اجرایی خواهند کرد، افزود: در استان همدان 90 روستا شناسایی شده به طوریکه در هر شهرستان 10 روستا برای اجرای طرح روستا تعاون شناسایی شده است و براساس مزیت نسبی این روستاها طرح موضوع صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اجرای 90 روستا تعاون و هر روستا یک محصول تقویت 5000 روستا را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: توجه به آنها و رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی روستائیان یک وظیفه اصلی است.

توصیفیان بیان کرد: رفع فقر شدید مناطق روستایی، بهبود سطح و کیفیت زندگی روستائیان، ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری آنان و تأثیر استراتژیک اقتصاد روستا بر توسعه کل کشور باعث طرح توسعه روستایی شده است.

وی عنوان کرد: تعاونی روستایی شرکت تعاونی است که با استفاده از سرمایه و نیروی کار، مهارت و تخصص روستائیان تشکیل شده و موجبات رونق اقتصادی و اجتماعی روستا را به طور عام دربرمی‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: هدف از این تعاونی‌ها توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستا بوده و فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهر‌ه‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و با عضویت ساکنان روستا دنبال می‌شود.

توصیفیان اظهار کرد: ایجاد و به بهره‌برداری رساندن 2000 تعاونی در روستاها که منجر به ایجاد 27 هزار شغل مولد روستایی شده، از اهداف کمی طرح روستا تعاون در کشور است.

وی یادآور شد: قرار است در کل کشور 2000 روستا و در فاز اول تعداد ١٠٠٠ روستا با ١٠٠٠ تعاوني از محروميت خارج شود که مرحله اول آن به شکل رقابتي براي جذب منابع در ميان استانها خواهد بود.

captcha