آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین
کد خبر: 3630449
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
قالیباف تاکید کرد:

آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین

گروه جامعه: شهردار تهران با بیان اینکه در مذاکرات با شهردار بغداد عنوان کردیم ‌شرکت‌های فنی و عمرانی‌، خدماتی و به طور کلی مجموعه شهرداری از هر جهت آمادگی همکاری ‌در حوزه حمل و نقل‌، تفریحی‌، فرهنگی و مناسبت‌‌ها کمک‌های لازم را به تمامی زائران ارایه دهیم.

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدباقر قالیباف در حاشیه دیدار با شهردار بغداد با حضور در جمع خبرنگاران به محتویات این برنامه اشاره کرد و گفت: درگفت و گو با شهردار بغداد مسئله تفاهم‌نامه بین این دو شهر مورد بحث قرار گرفت. به طوری که هیئت عراقی تاکید داشت تا درخصوص بخش‌های فرهنگی، خدمات شهری، پسماند و جمع‌آوری زباله و ساخت مترو همکاری‌هایی صورت ‌گیرد‌.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی کامل برای همکاری چه از حیث فنی و مشاوره‌ای و چه از حیث کمک بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها را دارد، عنوان کرد: امیدواریم با امنیتی که در عراق برقرار شده و پیروزی‌هایی که ملت عراق به دست آورده‌اند این همکاری‌ها در آینده به ثمر بنشیند‌.
شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مصوبه اخیر شورای شهر تهران برای ارایه خدمات به زوار و کمک به عراق برای اجرای مراسم اربعین عنوان کرد: در سال‌های گذشته حدود 2 میلیون زائر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین به عراق می‌رفتند که بخش قابل توجهی از این جمعیت تهرانی بودند. مجموعه دولت و شهرداری در این سال‌ها تلاش کرد تا در حوزه‌های ایمنی، سلامت ، حمل و نقل و ... امکانات لازم را در اختیار زوار قرار دهد. در این خصوص امسال نیز پیش بینی‌های لازم در حال بررسی است و هماهنگی‌‌‌‌هایی باید با کشور عراق صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین نیاز به مصوبه شورا دارد، گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته شورا مصوبه مورد نظر برای اربعین را تدوین کرد و ان‌شاء الله شهرداری تهران امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم در مرزها در کشور عراق را انجام می‌دهد‌.
قالیباف در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات شهرداری تهران برای خدمات رسانی و بازسازی شهرهایی همچون بغداد و کاظمین و ارایه خدمات لازم برای زوار در مراسم اربعین بیان کرد: در مذاکراتم با شهردار بغداد عنوان کردم که شرکت‌های فنی و عمرانی‌، خدماتی و به طور کلی مجموعه شهرداری از هر جهت آمادگی همکاری دارد. همه مردم ما دوست دارند تا شهروندان بغداد و کاظمین از شرایط بهتری برخوردار شوند‌. ما به طور خاص این آمادگی را داریم که در حوزه حمل ونقل‌، تفریحی‌، فرهنگی و مناسبت‌ها کمک‌های لازم را به تمامی زائران ارایه دهیم.
captcha