لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی/ارائه ‌آموزش‌ مهارت‌های زندگی
کد خبر: 3630504
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
صباغی نژاد خبر داد:

لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی/ارائه ‌آموزش‌ مهارت‌های زندگی

گروه اجتماعی: رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی تفت با اشاره به توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی، از ارائه ‌آموزش‌ مهارت‌های زندگی بصورت رایگان توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محسن صباغی نژاد، رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی تفت روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی، از ارائه ‌آموزش‌ مهارت‌های زندگی بصورت رایگان توسط این مرکز خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این دوره ها در شهرستان بصورت رایگان برگزار شده ادامه داد: همچنین این آموزش ها در مدارس ارائه شده و فقط دو یا سه مدرسه از این موضوع استقبال کرده اند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی شهرستان تفت تصریح کرد: این مرکز تنها مرکز آموزش علمی کاربردی است که در حوزه علوم اجتماعی و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و مورد تایید تیم های بازرسی دانشگاه های مادر قرار گرفته است.
صباغی نژاد افزود: ما در حال حاضر 450 دانشجو داریم که از بدو تاسیس ۲ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف فارغ التحصیل شده اند.
وی ادامه داد: میزان ساعت کارورزی کاردانی و کارشناسی دانشگاه بیش از ۲ تا سه برابر دانشگاه های دیگر است که این نشان از اهمیت مهارت و تجربه در دانشگاه های علمی کاربردی است.
صباغی نژاد بیان کرد: تنها مرکزی هستیم که در مقطع کارشناسی ارشد مجوز جذب دانشجو داشتیم و مدیر گروه ما نیز از دانشگاه یزد است.
 وی افزود: بیش از 10 کار پژوهشی در حوزه اعتیاد و آسیب های خاص در دانشگاه انجام شده است که بخشی از آن کاربردی شده است.
صباغی نژاد از ارائه دروس مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی در تفت خبر داد و گفت: علوم اجتماعی، مددکاری، اصلاح و تربیت، آسیب‌شناسی از جمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه در زمینه آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در جامعه ارائه می‌شود.
captcha