تلاش مسلمان آمریکایی برای زدودن تعصبات ضداسلامی
کد خبر: 3630666
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

تلاش مسلمان آمریکایی برای زدودن تعصبات ضداسلامی

گروه بین‌الملل: یک مرد مسلمان آمریکایی ـ لبنانی با برگزاری برنامه «هر چه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس» با تصورات نادرست موجود در مورد دین اسلام مقابله می‌کند.

تلاش مسلمان آمریکایی برای زدودن تعصبات ضداسلامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «wbur»، بسیاری از مسلمانان آمریکا می‌گویند در دوران بدی به سر می‌برند. از زمان حملات یازده سپتامبر تا دستور منع سفر مسلمانان توسط ترامپ، مسلمانان آمریکا احساس می‌کنند که در محاصره تبعیض‌ها و تصورات نادرست قرار گرفته‌اند.
رابرت عزی، مسلمان لبنانی ـ آمریکایی که در شهر اکستر در ایالت نیوهمپشایر آمریکا زندگی می‌کند، امیدوار است که بتواند با ترغیب مردم به گفت‌وگو و دعوت آنان به «هر چه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس»، برخی تصورات نادرست را تصحیح کند.
عزی سلسله گفت‌وگوهایی را با عنوان هر چه می‌خواهی از یک مسلمان بپرس، در کلیساها، مراکز و سالن‌های سراسر ایالت نیوهمپشایر برگزار کرده است و همچنان هم به این کار ادامه می‌دهد.
وی که یک عکاس خبری است سال‌ها پس از بزرگ‌شدن در نیوهمپشایر که تعداد کمی مسلمان دارد، به خاورمیانه رفته و سال‌ها در آنجا زندگی کرده است.
عزی این سلسله نشست‌ها را از یک سال و نیم پیش آغاز کرده؛ زیرا شاهد افزایش اسلام‌هراسی در جامعه بوده است.
وی دوست دارد به سؤالات، تردیدها و ترس‌های مردم پاسخ دهد و یکی از برنامه‌های اخیرش در شهر دوبلین ایالت نیوهمپشایر برگزار شد.
رابرت در این برنامه‌ها خطاب به حاضران می‌گوید: من شما را به چالش می‌کشم که از من سؤالات چالشی بپرسید. هیچ سؤالی احمقانه نیست پس هرچه در ذهن دارید بپرسید.
سپس با صبر و حوصله به سؤالات مردم جواب می‌دهد.
وی سیاستمداران را یکی از عاملان اصلی گسترش اسلام‌هراسی می‌داند و تلاش می‌کند که با تصورات نادرست ایجاد‌شده توسط آنان و رسانه‌ها مقابله کند.
 
captcha