خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود
کد خبر: 3630673
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود

گروه شهرستان‌ها: عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: به‌زودی خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه وجود آرامگاه شهید مدرس و امام زادگان شهر کاشمر را متمایز کرده است، افزود: استفاده از ظرفیت مزار آیت‌الله مدرس و بافت تاریخی، کاروانسرای امین تجار، خانه‌های تاریخی و به خصوص خانه آیت‌الله مدرس باید مورد توجه قرار گیرد و از آن استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه این ظرفیت‌ها باید به بالفعل تبدیل شود، عنوان کرد: آمادگی داریم اقدامات لازم را برای تملک خانه آیت‌الله سیدحسن مدرس در کاشمر انجام دهیم اما مرمت این خانه توسط شهرداری و یا تولیت خود مجموعه زیارتگاه شهید مدرس انجام شود.
خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود
عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اعلام اینکه تمامی هزینه‌های لازم برای تملک این خانه متقبل می‌شویم، بیان کرد: طرح مرمت خانه آیت‌الله مدرس و بخشی از زیارتگاه این شهید باید در پیوند با هم کار شوند.
وی با اشاره به اینکه ما ایرانیان همیشه خانه را به عنوان نماد استمرار و تکثیر خودمان در آینده نگاه می‌کنیم، اظهار کرد: به‌رغم اینکه عرصه بافت پیرامونی زیارتگاه آیت‌الله مدرس را بزرگ می‌بینیم، ولی خانه ایشان بسیار مهجور و منزوی باقی مانده است.
خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود
روستا این خانه را در شأن یک آیت‌الله که شخصیت ملی مملکت است ندانست و گفت: آرامگاه شهید مدرس باید دارای ردیف ملی شود.
وی با اعلام اینکه برای کمک به توسعه بافت پیرامونی مزار شهید مدرس اعلام آمادگی می‌کنیم، عنوان کرد: ایشان یکی از بزرگان قوه مقننه هستند به همین خاطر باید از این ظرفیت برای شهر کاشمر به خوبی استفاده کرد.
عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران همچنین با بیان اینکه در طرح توسعه زیارتگاه با دقت بیشتری باید طراحی شود، افزود: این فضا باید تأثیرگذار باشد نه اینکه فقط به فکر گسترش باشیم.
خانه شهید مدرس به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود
captcha