تجلی تعالیم دینی؛ بهترین اقدام عملی در پیشگیری از وقوع جرم
کد خبر: 3630814
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

تجلی تعالیم دینی؛ بهترین اقدام عملی در پیشگیری از وقوع جرم

گروه معارف: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تبعیت از تعالیم دینی و اعتقادی و ارتباط با خدا، جامعه را به سمت جامعه‌ای عاری از جرم و خطا سوق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد روز گذشته در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی و با اهمیت اسلام است که یکی از اهداف قیام عاشورا نیز احیای این فریضه بزرگ الهی بوده است.
وی تصریح کرد: بسیاری از فرایض دینی را به سبب اهمیت و نقش آن در فرهنگ سازی باید خارج از بحث قانونی و بخشنامه هایی که برای رونق دادن به آنهاست، مورد اهتمام قرار داد و در جهت اجرای آنها تلاش کرد.
این مقام قضایی، اهتمام به موضوعات ستادی و حرکت در چارچوب برنامه و شرح وظایف امر به معروف و نهی از منکر خوب و قابل تحسین ارزیابی کرد و بیان کرد: اما آنچه می تواند بر جامعه تأثیر گذارتر واقع گردد عمل کردن به خوبی ها و دوری از شعار زدگی است.
وی احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را گام عملی در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: اهداف پیشگیری از وقوع جرم با احیای این سنت حسنه محقق خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به استحباب اقامه نماز در اول وقت اذان، تصریح کرد: اصل نماز واجب و اقامه جماعت آن در اول وقت مستحب مؤکد است و حاضر شدن در محضر خدا با حضور قلب و توجه، خود مهم ترین عامل پیشگیرانه از آسیبها و سوق دهنده به سوی خوبی هاست.
این مقام قضایی اظهار کرد: سخت ترین حالت بشری ، سکرات موت است که از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده است که یکی از چیزهایی که این سختی ها را دفع می کند توجه به نماز اول وقت است.
یادآور می شود در این جلسه احکام مسئولیت اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان توسط رئیس کل دادگستری اعطاء شد.
منبع: دادگستری یزد
captcha