شناسایی 282 شهید ورزشکار در استان یزد
کد خبر: 3630838
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
شریعتی خبر داد:

شناسایی 282 شهید ورزشکار در استان یزد

گروه اجتماعی: مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از شناسایی 282 شهید ورزشکار در این استان و دیدار با 70 خانواده شهدای ورزشکار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد شب گذشته در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: 282 شهید ورزشکار در استان شناسایی شده و بیش از 70 مورد دیدار با خانواده‌های شهدای استان صورت گرفته است.
وی از فعالیت 40 سمن در حوزه جوانان این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 32 سمن دارای مجوز و مابقی در حال پیگیری کسب مجوز هستند.
شریعتی همچنین از برگزاری 37 دوره آموزشی و جشنواره‏‏ های مختلف توسط NGO ها و برگزاری 49 برنامه از سوی دستگاه‎‎های عضو ستاد ساماندهی جوانان استان خبر داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در سال گذشته 30 طرح ورزشی در استان یزد به همت خیران آغاز بکار کرده و امسال نیز 23 طرح ورزشی آماده افتتاح و بهره‎‎برداری در هفته دولت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد از جمعیت یزد به امر ورزش مشغول هستند، البته 64 هزار و 316 نفر از این تعداد که شامل 37 هزار و 293 مرد و 27 هزار و 23 زن هستند، بیمه شده ورزشی هستند.
شریعتی از فعالیت 341 هیئت ورزشی در استان و شهرستان‎‎ها و برخی بخش‌‌های استان یزد خبر داد که از این تعداد 48 هیئت به صورت استانی فعالیت دارند.
ابوالفضل کارگر، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست با اشاره به رشد 50 درصدی تعداد باشگاه‏ های استان، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال با رشد 100 درصدی باشگاه‎‎ها، تعداد باشگاه‎‎های ورزشی استان به 600 باشگاه برسد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان از رشد شاخص‎‎های ورزش همگانی استان نیز خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا سعی داریم که بزرگترین المپیاد ورزش کارمندی استان را در هفته دولت برگزار کنیم.
محمود حاجی حسینی، رییس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست مواردی را بیان نمود.
captcha