37 هزار نفر از خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران زیرپوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3630862
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

37 هزار نفر از خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران زیرپوشش بیمه سلامت هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از زیرپوشش قرار گرفتن ۳۵۳ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 37 هزار و 181 نفر شامل خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 353 هزار و 951 نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 86 هزار و 384 شامل کارمندان، 37 هزار و 181 شامل خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، 148 هزار 148 نفر شامل روستاییان و 82 هزار و 238 نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی است.
وی ادامه داد: همچنین 11 هزار نفر از اتباع بیگانه مجاز در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و در این طرح که از مهرماه سال گذشته آغاز شده، تاکنون بالغ بر 8 میلیارد تومان در حوزه سلامت بیمه شدگان تبعه خارجی هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت برکات بسیار خوبی برای مردم داشت افزود: بیماران در مراجعه به بیمارستان‌ها تنها 10 درصد هزینه درمان را پرداخت می کردند و افرادی که از بیمه روستایی بهره‌مند بودند، تنها 5 درصد هزینه‌ها را باید می‌پرداختند، این در حالی است که پیش از اجرای طرح تحول سلامت، 37 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شد.
دریجانی افزایش تعهدات سازمان‌های بیمه‌ای را یکی دیگر از خدمات این طرح دانست و گفت: خیلی از داروهای شیمی درمانی پیش از این طرح در تعهد بیمه‌ها قرار نداشت ولی الان هزینه‌های مربوط به این داروها را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در مورد هزینه های انجام شده برای بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس نیز یادآور شد: در طول چهار سال گذشته در مجموع برای بیماران خاص استان یزد که ۴۵۸ نفر هستند، ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
captcha