اندونزی؛ میزبان همایش بین‌المللی مطالعات قرآن و حدیث
کد خبر: 3630875
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

اندونزی؛ میزبان همایش بین‌المللی مطالعات قرآن و حدیث

گروه بین‌الملل: همایش بین‌المللی مطالعات قرآن و حدیث اندونزی 15 تا 17 آبان‌ماه سال جاری در دانشگاه اسلامی «شریف هدایت‌الله» جاکارتا برگزار می‌شود.

اندونزی؛ میزبان همایش بین‌المللی مطالعات قرآن و حدیث
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن )ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «iconquhas»، این همایش با موضوع «جایگاه کنونی و توسعه مطالعات قرآن و حدیث: منابع، مباحثات و شیوه‌ها» برگزار خواهد شد و اساتید و علمای مسلمان با ارائه تفاسیر و پژوهش‌های جدید از قرآن و حدیث، ارتباط این متون را با نیازهای زمان حفظ می‌کنند.
در عصر اطلاعات و جهانی‌شدن مفاهیم و هنجارهای جدیدی وجود دارند که بخشی از زندگی امروز ما است. اساتید و پژوهشگران مسلمان با توجه به این مهم، این دو منبع مهم اسلام را به صورت به‌روز مورد بررسی قرار می‌دهند.
در این همایش اساتید و پژوهشگران از مکاتب مختلف که به جایگاه کنونی، تاریخچه و استفاده‌ از قرآن و حدیث در متن جامعه اهمیت می‌دهند، گرد هم می‌آیند تا دانش و یافته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
همچنین ایجاد شبکه ارتباطی میان اساتید و پژوهشگران قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.
دومین دوره نشست انجمن مطالعات قرآنی اندونزی نیز در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در این همایش تا نهم شهریورماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود (در 5 تا 7 صفحه) به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
روش‌شناسی مطالعات قرآنی و حدیث، زندگی بر مبنای قرآن و زندگی بر مبنای حدیث، مؤسسات آموزش مطالعات قرآن و حدیث، مطالعات قرآن و حدیث در اندونزی و قرآن، حدیث، جنسیت، سیاست، علم، رسانه و فرهنگ عامه از موضوعات اصلی این همایش هستند.
captcha