تحقق برنامه‌های تربیتی و قرآنی در گرو توجه به فعالیت‌های تشکیلاتی است
کد خبر: 3630897
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

تحقق برنامه‌های تربیتی و قرآنی در گرو توجه به فعالیت‌های تشکیلاتی است

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: راه رسیدن به نتیجه‌ دلخواه برنامه‌های تربیتی و پرورشی در گرو توجه به فعالیت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران «محمد شعبانی» در آیین افتتاحیه اردوی ملی مربیان پیشتاز قطب سه کشور در اردوگاه میرزاکوچک‌خان رامسر که به میزبانی استان مازندران برگزار شد، با انتقاد از اینکه فعالیت‌های تشیکلاتی تبدیل به فعالیت فرعی در مدراس شود، گفت: باید نگاه تنگ‌نظرانه از روی فعالیت‌های تشکیلاتی برداشته شود.
وی با بیان اینکه تغییر نگاه نسبت به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی از تغییر نگاه نسبت به فعالیت‌های اردویی آغاز می‌شود، افزود: از مجموع اردوهای مختلفی که با حضور 20 هزار در اردوگاه بادله شهرستان ساری برگزار شد، تنها چند اردوی انگشت‌شمار مفهوم واقعی اردو را در خود داشتند که این نیاز به بازنگری و توجه برگزارکنندگان اردوهای دانش‌آموزی به اصل و هدف واقعی اردوها دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در اردوهای دانش‌آموزی که در اردوگاه بادله شهرستان ساری برگزار شده، عصر هر روز عوامل اجرایی اردوگاه بادله مشغول جمع‌آوری زباله‌های رها شده در محوطه بودند، گفت: این اتفاق به معنای از دست رفتن مفاهیم اصلی برگزاری یک اردو است و راه نجات از این اتفاق ناخوشایند پناه بردن به فعالیت‌های تشکیلاتی است.

وی تأکید کرد: حتی برای به سرانجام رساندن فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و هنری دانش‌آموزان این فعالیت‌ها در قالب تشکیلاتی برگزار شود.

شعبانی نقطه اوج ساحت‌های شش‌گانه‌ی تربیتی در سند تحول بنیادین، تشکلهای دانش آموزی دانست و گفت: دانش آموزان باید در کنار حافظه‌مداری و درس‌مداری به تربیت اجتماعی و زیستی خود نیز توجه داشته باشد و توانمندی‌های فردی خود را بشناسد.

این مسئول استانی یادآور شد: دانش‌آموزی که عضو تشکیلات است هیچگاه خودخواه نخواهد بود چراکه ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین دانش‌آموز را متکثرگرا و در عین حال به دور از آسیب‌های اجتماعی بارخواهد آورد.

شعبانی نقش اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی در روزگار پرخطر امروز را ارزنده قلمداد کرد و گفت: گرچه اردوهای ملی در استان‌ها با تأخیر آغاز به کار کرد اما اجرای آن از تابستان امسال را به فال نیک می‌گیریم.

شعبانی در پایان با انتقاد از خودمحوری مربیان در مدارس گفت: یکی از نهادهایی که به واقع به دانش‌آموز و میزان توانایی او باور و ایمان دارد، سازمان دانش‌آموزی است و بر این اساس است که نقش‌های مختلف در برنامه‌های مربوط به مدارس و حوزه دانش‌آموزی را به خود دانش‌آموزان واگذار می‌کند که باید الگوی تمامی مربیان و مدیران در مدارس باشد.

اردوی ملی مربیان و اعضای فرزانه و پیشتاز سازمان دانش‌آموزی به میزبانی مازندران و حضور اعضا و مربیان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و شهر تهران در اردوگاه میرزاکوچک‌خان رامسر در حال برگزاری است و تا اول شهریورماه ادامه خواهد داشت.

captcha