راه‌اندازی ربات آزمون حفظ قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام
کد خبر: 3630899
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

راه‌اندازی ربات آزمون حفظ قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به همت همکاران واحد فناوری اطلاعات مؤسسه جامعةالقران استان تهران، ربات آزمون حفظ قران کریم در شبکه اجتماعی تلگرام راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) استان تهران، به همت همکاران واحد فناوری اطلاعات این مؤسسه ربات آزمون حفظ قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام به نشانیjqk_bot @ راه‌اندازی کرد.
این ربات که در بستر شبکه مجازی تلگرام تولید شده است، می‌تواند برای خودآزمایی از محفوظات قرآنی مورد استفاده قرار گیرد. شیوه طرح سؤال در این ربات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی بوده و می‌تواند آزمون‌های منحصر بفرد برای هر یک از مخاطبان طراحی کند.
همچنین قابلیت انتخاب محدوده سؤال مانند آزمون از کل قرآن و 20 و 10 جزء و سایر گزینه‌ها در این ربات در نظر گرفته شده و تعداد سؤالات نیز به صورت پیش فرض 20 سؤال برای هر آزمون است که کاربران می‌توانند در هر زمان آزمون خود را به پایان رسانده و نتیجه آزمون را بلافاصله مشاهده کنند.
به علاوه به منظور ارتقای بُعد آموزشی آزمون، سوابق 20 آزمون آخر کاربران در ناحیه کاربری ربات نگهداری شده و تک تک سؤالات به همراه پاسخ صحیح نیز برای مرورهای بعدی قابل مشاهده است.از دیگر موارد قابل ذکر در مورد ربات قرآن کریم امکان اشتراک‌گذاری نتایج آزمون است. به این صورت که پس از پایان آزمون می‌توانند نمره خود را برای اساتید یا دوستان خود ارسال کنند.همچنین با هر پاسخ صحیح به سؤالات آزمون امتیاز شما در ربات افزایش یافته و با این امتیاز نیز از کاربران قرآنی فعال به صورت دوره‌ای از سوی مؤسسه تقدیر به عمل خواهد آمد.
به زودی بخش‌هایی چون هم مباحثه آنلاین، ختم‌های گروهی قرآن و صلوات و محتواهای آموزشی و صوتی و تصویری متعدد نیز به ربات قرآن کریم اضافه خواهد شد.
captcha