شهدای مدافع حرم همانند ابا عبدالله(ع) مظلوم هستند/ امنیت؛ بزرگترین نعمت کشور
کد خبر: 3630967
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

شهدای مدافع حرم همانند ابا عبدالله(ع) مظلوم هستند/ امنیت؛ بزرگترین نعمت کشور

گروه هنر: امیر سرتیپ نوذر نعمتی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم همانند شهدای کربلا و ابا عبدالله(ع) مظلوم هستند و همیشه نامشان با افتخار در این سرزمین مطرح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین یادمان ایثار به رونمایی از سردیس شهید مدافع حرم؛ محسن قوطاسلو اختصاص داشت. در این مراسم که عصر امروز 24 مردادماه، در محوطه انتظار ایستگاه متروی میدان ولیعصر برگزار شد، جمعی از مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، تصاویری از شهید قوطاسلو و سپس مصاحبه مادر این شهید مدافع حرم پخش شد. سپس امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم همانند شهیدان کربلا و ابا عبدالله الحسین(ع) مظلوم هستند برای همین هر اندازه که درباره آنها کار شود باز هم گوشه‌ای از رشادت آنها تصویر نمی‌شود. در ضمن جا دارد از تمام کسانی که در این آئین حضور دارند تشکر کنم که با حضورشان به نوعی پاسدار ارزش‌های شهدا هستند.

وی افزود: در چنین جمعی سخن گفتن خیلی دشوار است چون شهدا میزبان آن هستند؛ شهدایی که هر آنچه که داریم از بابت ایثار و جانفشانی آنهاست. در همین راستا آرزو می‌کنم که خداوند به ما این افتخار را دهد تا بتوانیم در راه آرمان‌های شهدای مدافع حرم قدم برداریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امنیت بزرگترین نعمت برای این سرزمین است گفت: یکی از مقولاتی که در زندگی اجتماعی بسیار مهم و پر اهمیت است موضوع امنیت است؛ امنیتی که در بسیاری از کشورها مهم دنیا با داشتن نیرو و ثروت زیاد هنوز به شکل مطلوبی تامین نشده است اما در ایران اسلامی به مدد ایثار مدافعان حرم این خواسته به شکل مطلوبی تحقق یافته است.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود بر نخواهد داشت برای همین گاهی با حمله نظامی و گاهی با جنگ نرم به مبارزه علیه ایران اسلامی برمی‌خیزد اما دشمن باید این را بداند که با وجود جوانانی چون شهید محسن قوطاسلو همیشه پشت آنان به خاک مالیده خواهد شد. 

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در سخنانی تصریح کرد: ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس 48 هزار شهید تقدیم این آب و خاک کرده اما شهدای ارتش به دوران دفاع مقدس ختم نمی‌شود و بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرده است که شهدای مدافع حرم نمود بارز این مسئله هستند.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم بدون کوچکترین انتظاری برای فرهنگ اسلام و انقلاب جان خودشان را فدا کردند لذا همه ما موظفیم که پاسدار خون این شهدا باشیم البته مردم دلیر ایران همیشه در مسیر آرمان‌های شهدا قدم برداشته‌اند. اما برگزاری این گونه مراسم‌ می‌تواند یادبودی بیشتر از نام شهدا باشد.

امیر گلفام با بیان اینکه شهید قوطاسلو عاشق شهادت بود، اظهار کرد: آنگونه که خانواده شهید محسن قوطاسلو گفته‌اند وی همیشه آرزو داشته که در مسیر ولایت و ائمه جان خود را فدا کند برای همین بارها داوطلب شده بود که به سوریه اعزام شود؛ خواسته‌ای که خداوند به آن جواب مثبت داد و در نهایت نیز با شهادت پاداش این شهید عطا شد.

وی با تاکید بر اینکه شهید قوطاسلو با برادران بسیجی خود ارتباط نزدیکی داشت، گفت: این شهید هیچگاه وقت خود را بدون برنامه سپری نمی‌کرد حتی در زمانی که وی می‌بایست استراحت کند آن زمان را در اختیار بسیجیان قرار می‌داد تا داشته‌های نظامی خود را به آنها منتقل کند. برای همین هم بر سنگ مزار وی حک شده بسیجی تکاور.

در ادامه این مراسم تصاویری از شهید قوطاسلو قبل از شهادت پخش شد که در آن وی تاکید می‌کرد به عشق ولایت و ائمه به جنگ با داعشیان می‌رود و بعد از پخش این تصاویر دکتر داودآبادی از پبشکسوتان دفاع مقدس و مدافع حرم در سخنانی با تاکید بر اینکه هر شهید مدافع حرم عزم مردم ایران را برای دفاع پایدارتر می‌کند، تاکید کرد: دشمن برای اینکه روحیه مردم ایران را تخریب کند تصاویر شهادت شهید حججی را پخش کرد اما این اتفاق نه تنها در روحیه مردم ایران تاثیری نداشت بلکه به آنها ایمانی بیشتر داد تا به آرمان‌های شهدای خود وفادار باشند، اما مطمئن باشید که جواب کوردلان داعشی با قاطعیت هر چه تمامتر از سوی ایران داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین مراسم یادبودی به ویژه در سطح شهر بسیار مهم و ضروری است، چون مردم در می‌یابند که تا چه حد امنیت زمان حالشان مدیون جانفشانی شهدای مدافع حرم است، هر چند این نکته به خوبی برای همه ما آشکار است اما از این رویدادها به عنوان یک یادآوری می‌توان استفاده کرد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: زمانی که من در سوریه حضور داشتم، مدافعان حرم به پیروزی‌های مهمی دست یافتند و این پیروزی‌ها همچنان ادامه دارد و خوشحالم که بگویم مردم ایران باز هم خبرهای بسیار خوشی از ظفرمندی مدافعان حرم خواهند شنید.

در انتهای این مراسم از سردیس شهید محسن قوطاسلو رونمایی شد.

captcha