ساماندهی و تعیین سطح مداحان سبزوار
کد خبر: 3630971
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

ساماندهی و تعیین سطح مداحان سبزوار

گروه شهرستان‌ها: کارشناس تشکل‌های دینی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار کرد: تاکنون در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن 170 مداح شناسایی و ساماندهی شده‌اند که در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

مهدی برغمدی، کارشناس تشکل‌های دینی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه در حال ساماندهی مداحان سبزوار هستیم، اظهار کرد، تاکنون 120 نفر مداح آقا در سبزوار، خوشاب و داورزن شناسایی شده که 80 نفر از آن‌ها با شرکت در آزمون، تعیین سطح شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون طی سه روز با حضور کارشناسان متخصص در اداره تبلیغات اسلامی سبزوار برگزار شد، ادامه داد: در این آزمون، مداحان مواردی از جمله تلاوت قرآن، احکام، صوت و لحن و مجلس‌داری را امتحان دادند.
برغمدی با تأکید بر اینکه این آزمون دارای 100 نمره بود، افزود: افرادی که نمره 85 به بالا دریافت می‌کردند، سطح یک، 75 تا 85 سطح دو و بین 65 تا 75 سطح سه تعیین سطح شدند.
وی با ابراز اینکه از افراد بالای 60 سال آزمونی گرفته نمی‌شد و کارت پیرغلامی برای این بزرگواران صادر می‌شد، تصریح کرد: برای افرادی که حرفه‌ای در کار مداحی بودند و دارای صاحب سبک و کتاب هستند، کارت ذاکری اهل بیت‌(ع) برای این عزیزان صادر می‌شود.
کارشناس تشکل‌های دینی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه مداحان از این به بعد باید در سامانه طوبی که به صورت کشوری است، ثبت‌نام کنند، اضافه کرد: در بخش خواهران 50 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون تعیین سطح نشده‌اند.
وی افزود: در مجموع در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن 170 مداح شناسایی و ساماندهی شده‌اند که در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.
captcha