وی ادامه داد: ظرفیتی که سوگواره نمایشی «خمسه» در جریان آئینها و نمایشهای عاشورایی ایجاد کرده است بر کسی پوشیده نیست و اگر قرار باشد با توجه به این ظرفیت ایجاد شده در تداوم این سوگواره دچار وقفه شویم و یا حتی چنین تصمیمگیری شود که دیگر نباید شاهد برگزاری آن باشیم، این به صلاح جریان تئاتر دینی نیست.
برگزیده نمایشنامهنویسی دور سوم سوگواره نمایشی «خمسه» تصریح کرد: حقیقت تلخی که وجود دارد اینکه با وجود اهمیتی که مجموعه آئینها و نمایشهای سنتی ایرانی در زمینه عاشورا و حماسه حسینی دارند اما در طول سال خلأیی در زمینه برگزاری رویدادی نمایشی درخور این واقعه عظیم فرهنگی احساس میشد و خوشبختانه سوگواره نمایشی «خمسه» در دورهای به ابتکار یکی از فرهنگسراهای تهران نضج یافت، بارور شد و همانطور که گفتم در فاصله زمانی کوتاهی به چنان قابلیت و اعتباری از نظر جریانسازی رسید که کمتر کسی تصور آن را داشت.
این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر افزود: با توجه به حضور حرفهایهای تئاتر در این رویداد مهم نمایشی و نظر به اینکه هر سال این اتفاق با اهمیت بیشتری نسبت به قبل در حال پیگیری بود، پیشبینی میشد که سوگواره نمایشی «خمسه» در آینده نزدیک به عنوان یکی از مهمترین و یا حتی به جرئت بتوان گفت پراهمیتترین رویداد نمایشی با موضوع پرداختن به حماسه عاشورا مطرح شود و امیدوارم که تغییر در ساختار مدیریت شهرداری تهران که قطعاً در سایر سطوح مدیریتی آن همچون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز تسری خواهد یافت، خللی در تداوم این سوگواره آبرومند نمایشی ایجاد نکند، هر چند که در حال حاضر گویا خبری از برگزاری دوره چهارم آن نیست چرا که تاکنون برخلاف انتظار فراخوان آن منتشر نشده است.
برگزیده ادوار گوناگون جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» گفت: موضوعی را باید مسئولان به خاطر داشته باشند که در شرایط کنونی جشنوارهها و رویدادهای رقابتی تئاتر تنها فرصتی هستند که بتوان از رهگذر آنها به کشف استعدادهای نوین در عرصه هنرهای نمایشی دست پیدا کرد؛ افرادی که شاید در جریان طبیعی تئاتر قادر به عرض اندام نیستند و شاید هیچگاه مجالی برای اجرای عمومی آثار خود پیدا نکنند و لذا چشم امید به فرارسیدن موسم برگزاری جشنوارهها و رویدادهای رسمی تئاتر دارند تا بتوانند به واسطه آن بتوانند رویکرد نوینی را در روایت نمایشی رقم بزنند.
وی در پایان تأکید کرد: در بدبینانهترین شکل
اگر قرار بر توقف روند اجرایی سوگواره نمایشی «خمسه» باشد و مدیریت فرهنگی شهرداری
تهران در دوره جدید برگزاری آنرا توجیهناپذیر قلمداد کند باید گفت که عرصه تئاتر
دینی مجدد یکی از رویدادهای تأثیرگذار خود را در شرایطی که در اوج شکوفایی و
بالندگی قرار داشت از دست خواهد داد و تصور نمیکنم که ارشاد با توجه به ظرفیت
مساعد پیش آمده با توجه به برگزاری سه دوره این سوگواره، قصد آن را داشته باشد که
ورود کرده و تولیت برگزاری آن را زین پس به دست بگیرد.